هشدار FBI درباره خرید تلویزیون هوشمند
اف‌.بی‌.آی طی بیانیه‌ای در وبسایت خود، در مورد خطرات احتمالی تلویزیون‌های هوشمند هشدار داد

اف‌.بی‌.آی درباره تلویزیون‌های هوشمند هشدار داد

"پلیس فدرال آمریکا"(FBI) به کسانی که قصد خرید تلویزیون هوشمند را دارند، هشدار داده و از آنها خواسته تا پیش از خرید این تلویزیون‌ها، نکاتی را بدانند.

تلویزیون‌های هوشمند، تلویزیون‌هایی با ظاهر معمولی هستند اما قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و به بسیاری از سیستم های کنونی اینترنتی متصل می‌شوند.

این تلویزیون‌ها با وجود داشتن کارآیی، مانند هر سیستم قابل اتصال به اینترنتی، قابلیت آسیب‌پذیری امنیتی را دارند و در معرض خطر حمله هکرها هستند. علاوه بر این، همه تلویزیون‌های هوشمند، به دوربین و میکروفن متصل می‌شوند. با وجود همه این نکات، تولیدکنندگان این سیستم‌ها مانند تولیدکنندگان سایر دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت، معمولا امنیت را در اولویت قرار نمی‌دهند.

اف‌.بی‌.آی در روزهایی که تب خرید این سیستم‌ها شیوع یافته، هشدارهایی را در وبسایت خود درباره خطرات احتمالی تلویزیون‌های هوشمند منتشر کرده است.

در سایت این سازمان آمده است: در مورد این تلویزیون‌ها باید گفت علاوه بر اینکه امکان شنیدن و دیدن کاربران توسط سازندگان این سیستم‌ها وجود دارد، امکان ورود هکرها به خانه کابران نیز فراهم می‌شود و آنها می‌توانند به سیستم‌های قفل شده کاربران، دسترسی مستقیم داشته باشند.

هکرها می‌توانند کنترل تلویزیون‌هایی که ایمنی لازم را ندارند، به دست بگیرند و در موارد حادتر، حتی دوربین و میکروفن آنها را کنترل کنند و اطلاعات خصوصی کاربران را ببینند و بشنوند.

حمله به تلویزیون‌های هوشمند، به ندرت رخ می‌دهد اما نمی‌توان گفت که این حمله‌ها هرگز پیش نمی‌آیند. از آنجا که هر تلویزیونی با نرم‌افزار تولیدکننده خود همراه است و معمولا برنامه امنیتی غیرقابل اطمینان و نامنظمی دارد، برخی از این ابزار می‌توانند نسبت به سایر ابزارها آسیب‌پذیرتر باشند.

اگرچه اخطار اف‌.بی‌.آی به ترس‌های واقعی پاسخ می‌دهد اما یکی از موضوعاتی که می‌تواند موجب نگرانی بیشتر شود، میزان گردآوری داده‌های ردیابی شده از تلویزیون‌های هوشمند است.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir