عبور سیارک هرمی غول پیکر از کنار زمین
پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید بتوان با کمک واقعیت مجازی، به کنترل خاطرات مرتبط با مصرف مواد مخدر کمک کرد

یک سیارک هرمی غول‌پیکر امروز از کنار زمین می‌گذرد

دانشمندان می‌گویند که یک سیارک هرمی شکل امروز از نزدیکی زمین عبور می‌کند.

بنا بر اعلام محققان " آزمایشگاه پیش‌رانش جت" ناسا، این سیارک که ابعادش ۱۳۰ در ۵۷ متر است.

این سیارک "VH۵ ۲۰۱۹" نام دارد و از فاصله ۶.۸ میلیون کیلومتری زمین عبور می‌کند و به رغم اینکه سرعت عبور سیارک ۹.۸ کیلومتر بر ثانیه است، آسیبی به زمین نمی‌رسد.

سیارک "VH۵ ۲۰۱۹" تقریبا به اندازه هرم "خوفو" در مصر است.

عبور سیارک VH۵ ۲۰۱۹ از کنار زمین در شرایطی است که طی ماه گذشته نیز سیارکی غول‌پیکر موسوم به ۲۰۰۰ از کنار زمین عبور کرد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی ناسا یک دفتر با نام اختصاری "PDCO" تاسیس کرد که از وجود سیارک‌هایی که نزدیک زمین می‌شوند آگاهی پیدا کند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که طی ۲۹۰ میلیون سال اخیر، سیارک‌های زیادی بوده‌اند که در حال برخورد با زمین بوده‌اند و این تعداد سه برابر گذشته‌های دورتر بوده است.

در زمان دایناسورها، زمانی‌که یک سیارک به زمین برخورد کرد و منجر به مرگ دایناسورها شد، تقریبا اندازه‌ای به ابعاد ۱۱ در ۸۱ کیلومتر داشت و انفجار آن با برخورد به زمین ۱۰ میلیارد بزرگتر از بمبی بود که موجب انفجار هسته‌ای هیروشیما شد.

جالب است بدانید حاصل این برخورد منجر به ایجاد یک دهانه برخوردی روی کره زمین شد که "دهانه چیکسالوب" نام دارد که در پایین شبه‌جزیره یوکاتان در مکزیک مدفون است.

عمق این دهانه حدود ۲۰ کیلومتر است و عنوان بزرگترین دهانه برخوردی در سطح کره زمین را به خود اختصاص داده است.

دانشمندان اروپایی و آمریکایی با استفاده از تجهیزات جدید توانسته‌اند دامنه تخمین زمان برخورد در دهانه چیکسالوب را به ۱۱ هزار سال محدود کرده و بین ۶۶٫۰۳ تا ۶۶٫۰۴ میلیون سال قبل قرار دهند که تقریباً همزمان با انقراض عظیم دایناسورها است.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir