واکسن آلزایمر برای مقابله با این بیماری خطرناک
پژوهشگران استرالیایی اخیرا موفق به توسعه واکسنی شده‌اند که احتمالا از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر جلوگیری خواهد کرد

آزمایش واکسن آلزایمر بر روی انسان‌ها در آینده‌ای نزدیک

پژوهشگران "دانشگاه فلیندرز" استرالیا موفق به توسعه این واکسن شده‌اند و می‌گویند اگر آزمایشات انسانی این واکسن با موفقیت انجام شود می‌تواند مهمترین پیشرفت در علم پزشکی شود. به گزارش پایگاه خبری ای.بی.سی استرالیا پژوهشگران آماده آزمایش واکسن توسعه یافته بر روی انسان‌ها در آینده‌ای نزدیک هستند.

این واکسن برای تولید آنتی بادی‌هایی که از تجمع پروتئین‌های آمیلوئید و تاو در مغز جلوگیری می‌کند، ساخته شده است. به باور پژوهشگران علت اصلی تخریب عصبی در بیماری آلزایمر، تجمع این پروتئین‌ها هستند.

بسیاری از درمان‌های آلزایمر که تاکنون موفقیت آمیز نبوده‌اند و پژوهشگران شکست خورده‌اند به این دلیل بوده است که بر کاهش پروتئین آمیلوئید یا تاو متمرکز شده‌اند نه بر جلوگیری از تجمع آنها.

واکسن جدید در واقع ترکیبی از دو واکسن است. AV-۱۹۵۹R تجمع آمیلوئید را مورد هدف قرار می‌دهد و AV-۱۹۸۰R پروتئین تاو را مورد هدف قرار می‌دهد.

"نیکولای پتروسکی"(Nikolai Petrovsky) دانشمند دانشگاه فلیندرز استرالیا و یکی از محققان این تیم گفت: درمان جدید می‌تواند هم از ابتلا به بیماری جلوگیری کند و اگر هم فردی به این بیماری مبتلا باشد می‌توان آن فرد را توسط آن درمان کرد.

آزمایش این واکسن بر روی حیوانات موفقیت آمیز بوده است. احتمالا آزمایش این واکسن بر روی انسان‌ها طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده انجام شود. اگر آزمایشات انسانی نیز با موفقیت انجام پذیرد قطعا این یکی از مهمترین اقدامات بشر خواهد بود.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir