5 نکته مهم برای داشتن خواب عمیق
نداشتن خواب عمیق باعث احساس خستگی در طول روز  در بدن افراد می شود. در ادامه به بیان 5 نکته مهم برای داشتن خوابی عمیق را به شما توصیه میکنیم

5 روش برای خواب عمیق داشتن!

اول از همه، هر کسی که می‌خواهد خواب بهتری داشته باشد، باید این کار را اصولی شروع کند: یعنی غذای سالم بخورد. به طور منظم ورزش کند. عوامل پر سروصدا و مزاحم را از اتاق خواب خود دور کند؛ و این که موقع خواب از گوش‌گیر و چشم‌بند استفاده کند.

تمام چیز‌هایی که گفتیم، موارد ساده‌ای هستند که هر فرد با هر نوع سبک زندگی باید آن‌ها را رعایت کند. اما اگر چیزی بیشتر از استراحت خوب شبانگاهی می‌خواهید و مثلاً می‌خواهید خواب عمیقی داشته باشید، باید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید. ی

ادتان باشد، خواب در هر کس متفاوت است و ممکن است روشی که برای بعضی افراد جواب می‌دهد، برای بعضی دیگر فایده‌ای نداشته باشد. پس روش‌هایی را که می‌گوییم امتحان کنید تا ببینید نتیجه چه می‌شود.

۱. حداقل یک ساعت قبل از خواب لامپ‌های پر نور را خاموش و نور صفحه‌ی تلویزیون یا موبایل خود را کم کنید

جدی می‌گویم! همه‌ی ما زندگی شلوغی داریم و موبایل، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون ۲۴ ساعت و هر ۷ روز هفته از ما می‌خواهند با آن‌ها کار یا بازی کنیم. پس کم نور کردن صفحه‌ی این وسایل کمک می‌کند بدن برای خواب آماده شود.

۲. هر شب در ساعت مقرری بخوابید، حتی در آخر هفته‌ها

داشتن خواب عمیق محصول عادت است. نمی‌توانید با ۵ روز مراعات و ۲ روز بی‌مبالاتی کاری را از پیش ببرید. فقط کافی است هر شب به طور منظم در ساعت مشخصی بخوابید تا به عادت تبدیل شود.

۳. دمای مناسب برای اتاق خواب‌تان را پیدا کنید

بعضی افراد دوست دارند در دمای بالا بخوابند. بعضی دیگر دمای پایین را ترجیح می‌دهند. اما فیزیولوژی بدن و علوم دیگر می‌گویند، میانگین دمای مناسب برای استراحت شبانه حدود ۱۹.۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

۴. نزدیک ساعت خواب، غذا‌های سنگین نخورید یا ورزش سخت انجام ندهید

همه‌ی ما زندگی پرمشغله‌ای داریم و به سختی می‌توانیم قبل از خواب و شروع روز بعد، برای غذا خوردن یا ورزش کردن، وقت پیدا کنیم. اما تاثیر این شب‌های پرکار و پراشتیاق در استراحت شبانه و وقتی خواب‌مان دائماً قطع می‌شود، خود را نشان می‌دهد. در نتیجه باعث می‌شود میزان خواب عمیقی که هر شب باید داشته باشیم، کاهش یابد؛ بنابراین گفته شده که بهتر است سه ساعت قبل از خواب ورزش نکنیم و غذای سنگین نخوریم.

۵. استرس نداشته باشید

البته گفتن این موضوع راحت‌تر از عمل کردن به آن است. گرچه وقتی استرس خود را کم می‌کنید - چه با کمک مدیتیشن و حرکات کششی یا طب سوزنی و تغییر در سبک زندگی - در هر صورت می‌توانید ذهن و بدن‌تان را آرام کنید و به خود شانس بیشتری برای استراحت شبانه بدهید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: bartarinha.ir