توانایی ویژه مغز در تشخیص محل لمس!
مغز انسان توانایی ویژه ای دارد که  می تواند محل لمس را حتی اگر برروی بدن شما نباشد, تشخیص دهد

مغز انسان می‌تواند محل لمس شدن را حتی فراتر از بدن هم پیدا کند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مغز انسان می‌تواند حتی وقتی محل لمس شدن مستقیما روی بدن نباشد، محل آن را تشخیص دهد. مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه در دست گرفتن یک جسم می‌تواند با جسم دیگری ارتباط برقرار کند.

به عنوان مثال اگر با یک چوب به جسمی ضربه وارد کنیم، مغز مجموعه خاصی از حسگرهای عصبی را فعال می‌کند تا آن الگوهای ارتعاشی که رخ داده است به سیستم عصبی ما ارسال شود. پیشتر مشخص شد که اگر چیزی را که در دست داریم، لمس شود به دلیل اختلاف فشار می‌توان آن لمس شدن را احساس کرد اما این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز می‌تواند مکان دقیق این تماس را تشخیص دهد.

به گفته Luke Miller متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه لیون، این وسیله مانند یک سنسور اضافی عمل می‌کند.

آن‌ها با انجام 400 تست مختلف روی 16 نفر دریافتند هنگامی که فرد یک میله چوبی را در دست می‌گرفت و به آن ضربه وارد می‌شد، می‌توانستند مکان ضربه را تشخیص دهند. 96 درصد شرکت کنندگان توانستند محل دقیق دو ضربه که در نزدیکی یکدیگر بود را تشخیص دهند.

مغز انسان می‌تواند محل لمس شدن را حتی فراتر از بدن هم پیدا کند.

در طی این آزمایشات، محققان از دستگاه الکتروانسفالوگرافی (EEG) برای ثبت فعالیت‌های مغزی استفاده کردند. مغز می‌تواند قبل از متوقف شدن لرزش، محل لمس روی جسم را شناسایی کند. این پدیده می‌تواند در مدت زمان 20 میلی ثانیه اتفاق بیفتد.

البته این موضوع کاملا جدیدی نیست، کافیست به افراد نابینایی که از عصا استفاده می‌کنند کمی فکر کرد، آنگاه در می یابیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

به نظر میرسد مغز می‌تواند لرزش‌ها را هنگامی که به عصب‌های انتهایی خاصی به نام گیرنده‌های پاسینیان می‌رسند رمزگشایی کنند. با رسیدن اطلاعات به این دریافت کننده‌ها، مغز می‌تواند محل ضربه و لمس را مشخص کند. محققان بر این باورند که این رفتار می‌تواند به درک بهتر ما از فعالیت آن وسیله کمک کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir