مودم روترهای 4G هواوی هم اکنون در ایران ، بهترین کیفیت اینترنت موبایل
گسترش شبکه 4G در کشور فرصت خوبی را برای استفاده از مزایای اینترنت همراه فراهم کرده است. از این رو، مودم‌های سیم‌کارت‌خور (MBB) می‌توانند بهترین گزینه برای داشتن اینترنت پرسرعت باشند. در ادامه با معرفی دو مدل از بهترین مودم‌-روترهای ثابت 4G هواوی همراه ما باشید. 


استفاده از مودم‌های 4G به سبب امکان دریافت حداکثر سرعت شبکه در بسیاری از مناطق، می‌تواند راهکاری هوشمندانه به جای اینترنت پردردسر ADSL یا استفاده از گوشی‌ برای اشتراک‌گذاری اینترنت موبایل باشد.

در همین زمینه محصولات متعددی در بازار وجود دارند که می‌توانند کاربران بسیاری را به خود جذب کنند. هواوی به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت ارتباطات و مخابرات، مودم‌های 4G متنوعی را در سبد محصولات خود دارد که ضمن برخورداری از امکانات و کیفیت بالا، در بازار ایران نیز در دسترس هستند.

در ادامه به معرفی دو مدل مودم-روتر سیم‌کارت‌خور هواوی B311-221 و B612 به عنوان مودم‌های ثابت جهت دریافت انواع مختلف اینترنت همراه می‌پردازیم.


مودم روتر هواوی B311-221

این مودم با ارائه یک درگاه LAN و یک درگاه خروجی تلفن، دستگاهی بسیار جمع‌و‌جور جهت ارائه اینترنت بی‌سیم برای مکان‌های کوچک مانند منازل و دفاتر کوچک است.
نکته جالب توجه در مورد مودم هواوی B311-221 قابلیت استفاده از هر سه نوع شبکه 3G، 4G و TD-LTE است و این بدان معناست که بدون محدودیت استفاده از سیم‌کارت و شبکه، می‌توان در شرایط و اپراتورهای مختلف از اینترنت موبایل (شبکه‌های مرسوم 3G یا 4G) یا اینترنت بی‌سیم ثابت (TD-LTE) استفاده کرد.
 

b311.jpg


با توجه به ویژگی‌های رادیویی این مودم، قابلیت رسیدن به سرعت حداکثر 150 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 50 مگابیت در حالت آپلود با آن وجود دارد. با این مودم هواوی، قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت دریافتی به وسیله سیم‌کارت از طریق ارتباط Wi-Fi نوع n و اتصال همزمان تا 32 دستگاه به صورت بی‌سیم وجود دارد. همچنین درگاه شبکه LAN در مودم B311-22، دریافت اینترنت به صورت سیمی (گیگابیت اترنت) را نیز به خوبی مهیا کرده است.

از دیگر امکانات این مودم هواوی می‌توان به قابلیت استفاده از آن به صورت روتر مجزا، تبدیل شدن به تلفن با استفاده از درگاه RJ11 جهت برقراری ارتباط صوتی، مدیریت دستگاه با نرم‌افزار HUAWEI HiLink و دریافت و ارسال پیامک اشاره کرد. این قابلیت‌ها که در کمتر دستگاه مشابهی یافت می‌شود، مودم-روتر هواوی B311-221 را به دستگاهی کامل برای استفاده در کلاس خانگی و اقتصادی تبدیل می‌کند.


مودم روتر هواوی B612

اگر مکانی بزرگتر با تعداد کاربران بیشتر را در نظر بگیرید، پیشنهاد بعدی به شما مودم روتر 4G هواوی B612 است. این روتر، ظاهری نزدیک به مدل B311-211 دارد ولی مشخصات فنی  آن بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر است.

هواوی در این مودم روتر از یک تراشه LTE حرفه‌ای (ساخت زیرمجموعه خود یعنی HiSilicon) استفاده کرده که اتصال به کلیه شبکه‌ها شامل 2G/3G/4G/4.5G/TD-LTE را بدون محدودیت و وابستگی به اپراتور و باند فرکانسی (پشتیبانی از هر دو حالت FDD-LTE و TDD-LTE) امکان‌پذیر کرده است.

این بدان معناست که با داشتن این دستگاه می‌توانید بدون نیاز به خرید مودم جدید، شبکه انتخابی خود را تغییر داده و در همه حال مودم هواوی B612 به عنوان ابزار اصلی شما برای دسترسی به اینترنت باقی بماند.
 

Huawei-B612-modem.jpg


در کنار پوشش متنوع شبکه، سرعت دسترسی در این مودم نیز قابل توجه بوده و تا 300 مگابیت بر ثانیه در حالت دانلود و 50 مگابیت برای آپلود، اعلام شده است. همچنین در صورتی که در مکان‌های با شرایط آنتن‌دهی سخت قرار گرفته باشید امکان اتصال آنتن خارجی از نوع SMA به این مودم نیز از طریق درگاه پشت مودم فراهم شده است.

از سوی دیگر، با توجه به استفاده از فناوری 4x4 MIMO، می‌توان چهار شبکه بی‌سیم پرسرعت Wi-Fi مجزا از یکدیگر در این مودم تعریف کرد که هر کدام از آنها نیز قابلیت اتصال 32 کاربر را دارند.

بهره‌گیری از فناوری تجمیع حامل 2CA نیز این امکان را فراهم می‌کند که بتوان دو شبکه را با هم ترکیب کرده و پهنای باند بیشتری برای یک شبکه واحد مهیا کرد. در نهایت، این شبکه جدید با قدرت بیشتری می‌تواند برای کاربردهایی مانند اشتراک‌گذاری ویدئو و اعمالی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

در کنار موارد یاد شده، مودم هواوی B612 قابلیت پیکربندی و استفاده در شبکه‌های VoIP، VoLTE و CSVoice را نیز دارد و می‌توان از طریق نرم‌افزار کاربردی HUAWEI HiLink نیز آن را به صورت کامل پیکربندی و کنترل کرد. مجموعه این ویژگی‌های کارآمد، این مودم روتر را به دستگاهی ایده‌آل برای امور مختلف دفاتر و سازمان‌های کوچک و متوسط تبدیل کرده است.

در پایان باید گفت با افزایش دورکاری، کلاس‌های آنلاین و... بسیاری از کاربران به دستگاهی نیاز دارند که بتواند اینترنت پرسرعت را با بالاترین کیفیت و کمترین قطعی فراهم کند. هواوی با توجه به تخصص خود در زمینه مخابرات و ارتباطات، مودم‌-روترهای متنوعی در رده‌های کاری و قیمتی مختلف ارائه کرده است که می‌تواند بهترین کیفیت ارتباط اینترنتی را به کاربران ارائه دهد.





گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei.com