بدن‌سازی نه تنها بدن زن را مردانه نمی‌كند بلكه به بدن فرمت دخترانه‌تری می‌دهد. اشتباه زنان در این است كه بدن‌سازان زن را...

ورزش بدن‌سازی امروزه یكی از پر طرفدارترین ورزش‌های جهان است و مردان زیادی به این رشته ورزشی علاقه‌مند هستند. طبق آمارهای رسمی فدراسیون جهانی بدن‌سازی؛ در حال حاظر بدن‌سازی بیشترین ورزشكار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهای رزمی به علت گستردگی فراوان در جنوب شرق آسیا و فوتبال رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.
اما سوالات عمده‌ای كه معمولا برای خانم‌ها مطرح می‌شود بدین قرار است:
آیا ورزش بدن‌سازی همانطور كه برای مردان مفید است برای زنان نیز مفید است؟
آیا زنان در صورت پرداختن به بدن‌سازی دارای بدنی عضلانی، تفكیكی و در یك كلام مردانه می‌شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد؟
آیا این ورزش خطری از لحاظ فیزیولوژی و آناتومتیك برای زنان ندارد؟
 
 
در پاسخ به سوال اول باید گفت فلسفه هر ورزشی ورای قهرمانی و كسب افتخار برای مردان و زنان داشتن اندام دلخواه، سوزاندن چربی اضافی، توانایی بدنی مطلوب در مواقع بحران و كسب مهارت‌های خاص بدنی با تكیه بر تمرینات مكرر است. باید گفت كه بدن‌سازی ورزشی است كه موارد فوق را با تضمین كامل به ورزشكار خود ارایه می‌دهد. این ورزش علاوه بر سوزاندن سریع و سبك چربی‌های اضافه بدن، اندام شما را كاملا موزون و هماهنگ كرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق‌العاده‌ای می‌دهد كه می‌توانید آن را در تمامی بدن‌سازان در سطوح مختلف ببینید.

آمار وحشتناكی كه از پوكی استخوان، روماتیسم مفصلی و ... در زنان ایرانی مؤید این نكته است كه اپیدمی خطرناكی ناشی از كم‌تحركی در بین زنان در حال شیوع است كه تنها را آن تحرك بیشتر در قالب ورزش‌هایی مثل ایروبیك و بدن‌سازی است.

در پاسخ به سوال دوم باید گفت كه بدن‌سازی نه تنها بدن زن را مردانه نمی‌كند بلكه به بدن فرمت دخترانه‌تری می‌دهد. اشتباه زنان در این است كه بدن‌سازان زن را قهرمانان استروئیدی می‌پندارند كه دارای بدن‌هایی مردانه و خشن هستند اما واقعیت این است كه تمام مدل‌های روز دنیا مثل هنرپیشه‌های هالیوود و خوانندگان زن مطرح جهان كه بدن متناسب آنها آرزوی هر زنی می‌تواند باشد، بدن‌سازی و ایروبیك را در سرلوحه برنامه‌های روزمره خود قرار داده‌اند.
 
 
اما این مطلب از نظر علمی هم ثابت می‌شود.
عضلانی شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست كه هر قدر میزان تمرینات شدید بدنی را افزایش دهند میزان ترشح و تولید این هورمون در بدن‌شان افزایش یافته در نتیجه بدن‌شان عضلانی‌تر و خشن‌تر می‌شود؛
 
 
اما در بدن زن مقدار این هورمون فوق‌العاده كم است و افزایش فعالیت بدن تاثیر خاصی بر روی میزان ترشح این هورمون در بدن ندارد. در نتیجه در صورتی كه قرص‌ها و مواد تزریقی حاوی تستترن مصرف نشود {مثل كاری كه زنان بدن‌ساز حرفه‌ای انجام می‌دهند یعنی تزریق تستترن به بدن} ما به هیچ وجه شاهد بدنی با فرمت مردانه نخواهیم بود بلكه:
تاثیر بدن‌سازی بر عضلات زنان تنها سفت‌شدن و آب‌شدن چربی‌های دور عضلات است كه خود از افتادگی عضله جلوگیری كرده و فورمت منسجم، محكم و استیل فوق‌العاده دخترانه و منسجمی را به فرد می‌دهد.

در خصوص سوال سوم هم باید گفت دقیقا این سوال برای مردان هم مطرح است و برنامه‌ریزی ورزشی و تغذیه یكی از مهم‌ترین نكات بدن‌سازی است كه می‌باید به آن توجه خاص شود.
مثل همیشه توصیه اصلی مشاوره با مربیان مجرب بدن‌سازی و متخصصین تغذیه است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
زنی که هر سه ماه یکبار به لس آنجلس می‌رود تا موهایش را اصلاح کند!! (+عکس)
تصاویر شکسته شدن پای یک دختر از زانو در درگیری با پلیس!
دعوای شدید بین آنجلینا جولی و برد پیت!! (+عکس)
زنان بیش از 500 نوع ماده شیمیایی روی پوست خود حمل می‌کنند!!
له کردن جوان فلسطینی توسط یک صهیونیست با ماشین!! (+عکس) (16+)
ستاره‌های کاغذی لیگ نهم و مبالغ میلیاردی!