اکنون با به چشم زدن عینکهای واقعیت مجازی، هر فرد در داخل این کره می‌تواند به...

اولین گوی مجازی عمومی، توپی بزرگ که به انسان اجازه می‌دهد درون جهانی مجازی راه برود، بدود و بر روی زمین بخزد در هتلی در لاس وگاس آمریکا راه اندازی شد.
این گوی تا کنون تنها برای ارائه آموزشهای نظامی و یا تمرینات نیروهای پلیس مورد استفاده قرار می گرفته است.
اکنون با به چشم زدن عینکهای واقعیت مجازی، هر فرد در داخل این کره می‌تواند به جهان بازی های رایانه ای قدم گذاشته و دشمنان مجازی و خیالی خود را از پای در آورد و یا در میان آثار باستانی و تاریخی روسیه قدم بزند.

این کره سه متری از پلاستیکی مشابه پلاستیکهای سازنده لگوها ساخته شده و انحنای آن به محافظت از بازیکنان در شرایطی که کره به جایی سقوط کند، کمک می‌کند. توپ بر روی صفحه ای چرخ دار حرکت می کند و در زیر آن حسگرهای نوری مشابه آنچه در ماوسهای رایانه ها به کار گرفته شده است، حرکات توپ را بر روی مدارهای X و Y تحت نظر دارد.
برای واقعی تر به نظر رسیدن بازی بازیکن از نمایشگرهایی عینک مانند استفاده می‌کند. لپ تاپی اطلاعات مربوط به حسگرهای نوری و ژیروسکوپ، مغناطیس سنج و شتاب سنج موجود بر روی عینک را جمع آوری می‌کند تا تصاویری که در برابر چشم کاربر قرار می‌گیرند را خلق کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، با ورود این کره های مجازی به اماکن عمومی و فروشگاه ها، افراد می‌توانند با کمک آن وارد تبلیغات یک فیلم سینمایی مشهور شوند و یا با استفاده از نرم افزار گوگل ارث بر روی زمین پرسه بزنند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
معنای سیزده جمله مهم و كلیدی پزشكان!!
چگونه می‌خندیم؟!
تصاویر معجزه عشق: عاشق شدن زرافه و شتر مرغ!!
دختر استرالیایی در 200 روز هم مشهور شد و هم پولدار! (+عکس)
چرا فرار از تارهای عنكبوت دشوار است؟
شکار بزرگترین خرچنگ دنیا به اندازه 3.5متر!! (+عکس)
راهی ساده برای اینکه سن واقعی كسی را حدس بزنید!