گروهی از طراحان معماری در انگلستان به منظور استفاده از حشرات سودمند در محل زندگی و رفت و آمد انسانها، هتلهای جالب و زیبایی را ویژه سکونت انواع حشرات طراحی و تولید کرده اند...

گروهی از طراحان معماری در انگلستان به منظور استفاده از حشرات سودمند در محل زندگی و رفت و آمد انسانها، هتلهای جالب و زیبایی را ویژه سکونت انواع حشرات طراحی و تولید کرده اند.
معمولا معماران ساختمانها را به گونه ای طراحی می کنند که ضد حشره بوده و حشرات نتوانند از میان درزهای ساختمان وارد شده و برای ساکنان ساختمان مزاحمتی ایجاد کنند.
اما گروه طراحی ARUP، گروهی که طرح برج CCTV پکن را نیز ارائه کرده است، امیدوار است تمامی گونه های حشرات و عنکبوتها در هتل حشراتی که آنها ساخته اند نامنویسی کرده و اقامت کنند! این هتل با هدف وارد کردن حشرات سودمند به پارکهای لندن طراحی و ساخته شده است.

طرح این هتل به تازگی جایزه اول مسابقه معماری "آن سوی کندو" لندن را به خود اختصاص داده است. ساختار این هتل برگرفته از طبیعت بوده و یاد آور ساختار بالهای سنجاقک است و به بخشهای مختلفی تقسیم بندی شده و حشرات متناسب با نوع نیاز خود در این هتل ساکن می شوند.
بر اساس گزارش پاپ ساینس، برای مثال سوسکهای Stag به ورودی زمینی نیاز دارند در حالی که پروانه ها و بیدها به اقامتگاه و ورودی هایی عمودی تر و در ارتفاع بالاتر نیاز دارند. هر یک از بخشها را می توان با انواعه مختلفی از بازمانده های طبیعی مانند براده های چوبی یا برگهای خشک پر کرد تا حشرات بتوانند به راحتی درون آنها آشیانه کنند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
استفاده از تلفن همراه برای یافتن سرویس بهداشتی!
اولین موبایل لمسی ایرانی؛ گوشی‌ای که اروپایی‌ها خواهانش هستند!؟ (+عکس)
خاطره جالب رضا کیانیان از دیدار باشهید بهشتی!
گربه مکاری که صدای میمون در می آورد!؟
اوج توحش و فساد اخلاقی: تجاوز جنسی یک زن به كودك 5 ماهه!! (+عکس)
پلیس آلمان، محمدرضا فروتن را از تیم ملی فوتبال جدا کرد!
دیر یا زود، بیگانه‌ها زمین را پیدا خواهند کرد!!