اگر معمولا آنلاین هستید، فایروال به شما كمك می‌كند تا مانع از ورود مزاحمان و دسترسی آن‌ها به رایانه‌تان شوید. در بیش‌تر سیستم عامل‌های ویندوز یك فایروال...

شاید شما مطالب بسیار محرمانه و سری را برروی رایانه‌ شخصی خود نگه‌داری نكنید ولی حداقل فایل‌ها و عكس‌هایی دارید كه به آن‌ها علاقه‌مندید و از پاك شدن یا تغییر یافتن ناخواسته و ناگهانی آن‌ها اندوهگین می‌شوید و احتمالا دوست ندارید این فایل‌ها به دست غریبه‌ها بیفتد.
راه‌های بسیاری برای حفاظت از فایل‌ها و فولدرها برروی رایانه‌های شخصی وجود دارد كه در اینجا به شش روش مهم‌تر و عملی‌تر اشاره می‌كنیم:
 
*محافظت در برابر ویروس‌ها و ابزار جاسوسی
ویروس‌ها و ابزارهای جاسوسی از طریق ای‌میل یا مرورگر وب منتقل می‌شوند. آن‌ها می‌توانند انواع خرابی‌ها از تغییر و حذف فایل‌ها گرفته تا قرار دادن در اختیار افراد سودجو را به بار بیاروند.
برای مقابله با آن‌ها لازم است یكی آنتی‌ویروس و یك ابزار ضد جاسوسی (Anti-Spyware) را بر روی یارانه‌ خود نصب كرده و مرتب آن‌ها را به‌روزرسانی كنید.
 
*نصب فایروال
اگر معمولا آنلاین هستید، فایروال به شما كمك می‌كند تا مانع از ورود مزاحمان و دسترسی آن‌ها به رایانه‌تان شوید. در بیش‌تر سیستم عامل‌های ویندوز یك فایروال پیش فرض نصب شده است ولی می‌توانید از فایروال‌های دیگری هم استفاده كنید.
 
به‌روزرسانی نرم‌افزارها
زمانی كه یك حفره امنیتی در نرم‌افزاری كشف می‌شود، شركت‌ تولید‌كننده آن اصلاحیه‌ای را منتشر می‌كند كه اگر كاربران آن را دانلود كرده و نصب كنند، مشكل حل می‌شود بنابراین همواره نرم‌افزارهای خود را به موقع به‌روزرسانی كنید تا دچار مشكلات بعدی نشوید.
 
  تهیه نسخه پشتیبان
هر چه‌قدر هم شما مراقب باشید، ممكن است اتفاق بدی برای رایانه یا فایل‌های شما رخ دهد، پس بهتر است عادت كنید مرتبا از فایل‌ها و فولدرهای مهم خود نسخه‌ پشتیبان تهیه كنید. برای این كار راه‌های مختلفی وجود دارد مانند ریختن فایل‌ها برروی CD یا DVD، استفاده یا حافظه‌های فلش یا حتی استفاده از ذخیره‌سازی آنلاین، هم‌چنین می‌توانید یك هارددیسك خارجی خریده و اطلاعات خود را به‌صورت موازی با هارد رایانه بر روی آن ذخیره كنید.
 
استفاده از رمز عبور
در صورتی كه فایل‌هایی دارید كه نمی‌خواهید در معرض چشمان كنجكاو دیگران قرار بگیرد، از رمز عبوری قوی برای نام كاربری خود استفاده كنید و عادت كنید زمانی كه مقابل رایانه خود نیستید Log Off كنید.
 
محافظت از فایل‌ها و فولدرهای شخصی
ابزارهایی وجود دارند كه به شما امكان رمزگذاری برروی فایل‌ها و فولدرهایتان را می‌دهند تا آن‌ها را در برابر مشاهده و یا تغییر توسط دیگر كاربران محافظت كنید. برای مثال در نرم‌افزار 2007 Office شما می‌توانید با انتخاب منوی Office و سپس كلیك برروی گزینه Prepare و سپس Encrypt Document برای فایل خود سطوح دسترسی تعریف كرده و برای دیدن یا ویرایش آن رمزهای جداگانه تعریف كنید.
  
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: tabnak.ir
 
مطالب جالب دیگر:
مردی که مجبور شد 2سال در یک تابوت زندگی کند!!
دستگیری مردی که خودش را شکل شیطان کرده بود!؟
اولین هتل 5 ستاره جهان بالای درخت! (+عکس)
تهیه معجون موفقیت از خون و اعضای بدن افراد زال!!!
۱۰ لحظه به یادماندنی ديويد بكام!
مرغی که تغییر رنگ می‌دهد!
پرندگانی که خانواده برایشان معنی ندارد و هر نر و ماده‌ای با هم ارتباط برقرار می‌کنند!