دست دادن باید با تصمیم، اعتقاد راسخ و انرژی، نگاه کردن مستقیم به چشمهای طرف مقابل، با موقعیت درست بدن و دستهای خشک همراه باشد. به منظور رسیدن به یک روش مطلوب دست دادن که شأن و شخصیت...

یک دانشمند انگلیسی فرمول ریاضی را ابداع کرده است که با کمک آن می‌توان به بهترین روش با دیگران دست داد
.
دست دادن باید با تصمیم، اعتقاد راسخ و انرژی، نگاه کردن مستقیم به چشمهای طرف مقابل، با موقعیت درست بدن و دستهای خشک همراه باشد.
به منظور رسیدن به یک روش مطلوب دست دادن که شأن و شخصیت بالای دست دهنده را در تعاملات اجتماعی و به خصوص حرفه ای نشان دهد، جئوفری بیتی رئیس موسسه علوم روانشناسی دانشگاه منچستر به سفارش مارک "شورلت انگلیس" یک فرمول ریاضی را ارائه کرده است.
به گفته این دانشمند، دست دادن یک حالت بسیار رایج و پرمعنی در تعاملات اجتماعی است که موجب می‌شود دیگران در مورد شخصیت فرد قضاوت کنند.
هر فردی در طول دوران زندگی خود به طور متوسط حدود 15 هزار مرتبه با دیگران دست می‌دهد اما در 19 درصد از موارد، دست دادن می‌تواند به طور ناصحیح انجام شود.

داشتن دستهای عرق کرده، فشار دادن زیاد دست و نگه داشتن آن به مدت طولانی و نگاه نکردن به چشمهای طرف مقابل موجب می‌شود که طرف مقابل قضاوتهای منفی در مورد شخصیت اجتماعی فرد داشته باشد.
معادله این فرمول که
HP(دست دادن مطلوب) نام دارد به شکل زیر است:

PH = √ (e^2 + ve^2)(d^2) + (cg + dr)^2 + π{(4<s>^2)(4<p>^2)}^2 + (vi + t + te)^2 + {(4<c>^2 )(4<du>^2)}^2

در این معادله e برای "تماس بصری"، ve برای سلام گفتن به صورت کلامی، d برای لبخند زدن با چشمها، دهان و تقارن صورت، d برای تمامیت فشار دست، dr برای دستهای خشک، s برای نیروی فشار دست، te برای ثبات دست، p برای موقعیت دست، vi برای قدرت دست دادن، t برای دمای دست، c برای کنترل و du برای مدت زمان نگه داشتن دست استفاده می‌شود.
براساس گزارش دیسکارو مگزین، در این معادله امتیاز 5 بهترین امتیاز و 1 پایین ترین امتیاز است
.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
تولد یک نمونه نادر از الاغ: الاغی که پاهای گورخری دارد!! (+عکس)
زنی که یک بار به دریا رفت، حالا 10ساله که پشیمان است!! (+عکس)
کشفیات جدید درمورد خندیدن!؟
رونمایی از جنگنده فوق مدرن انگلیسی! (+عکس)
مردی که موهای گوشش 25سانتی‌متر شده‌اند!! (+عکس)
قیصر،خواننده لس آنجلسی هم به ایران آمد!!
مردی که مجبور شد 2سال در یک تابوت زندگی کند!!