برای داشتن خواب راحت تا کنون توصیه‌های زیادی توسط محققان مطرح شده است، از مصرف دارو تا خودداری از خوردن قهوه و دیدن فیلم‌های هیجان انگیز همه از مواردی بودند که...
 
تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد یک پیاده روی طولانی و حمام آب گرم بهترین روش برای داشتن خواب راحت است.
برای داشتن خواب راحت تا کنون توصیه‌های زیادی توسط محققان مطرح شده است، از مصرف دارو تا خودداری از خوردن قهوه و دیدن فیلم‌های هیجان انگیز همه از مواردی بودند که محققان معتقد بودند به داشتن خواب راحت کمک می‌کند. اما تعدادی از کارشناسان معتقدند این اقدامات به میزان کمی‌در افزایش حس خواب‌آلودگی ما موثر هستند
.
در حالی که بسیاری معتقدند ورزش کردن و فعالیت بدنی قبل از خواب می‌تواند به ما در به خواب رفتن کمک کند، اما دانشمندان متوجه شدند این فرضیه درست نیست. هم‌چنین خوابیدن بعد از ورزش کردن آن طور که تصور می‌شد در ریکاوری یک فرد تاثیر ندارد.
اکنون دانشمندان متوجه شدند روش‌های راحت‌تری برای داشتن خواب خوب وجود دارد که نیاز به فعالیت بدنی شدید هم ندارد و با انجام دادن آن شما سریع‌تر به خواب خواهید رفت. دراز کشیدن در یک وان آب گرم در بعد از ظهر تاثیر زیادی در آرامش روحی شما و داشتن خواب راحت‌تر در هنگام شب دارد.
علاوه بر آن فعالیت‌های بدنی قبل از خواب باید آرامش بخش باشند و از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین باید اجتناب کرد. قدم زدن و دوچرخه سواری بهترین ورزش‌ها قبل از به خواب رفتن است.
ورزش ذهنی نیز در عمیق‌تر شدن خواب تاثیر زیادی دارد. البته منظور از ورزش ذهنی حل جدول یا معماهای ذهنی نیست، بلکه پیاده روی در محیط‌های جالب و متغیر، نگاه کردن به اطراف و لذت بردن از مناظر است.
البته رفتن به خرید، نگاه کردن به مناظر مختلف و هر کاری که بتواند توجه شما را به خود جلب کند در این میان موثر خواهد بود، برای مثال ملاقات و گفتگو با افراد جدید هم تقریبا همین نقش را دارد.
به هر حال محققان حمام آب گرم و قدم زدن را بهترین کارها قبل از خواب عنوان کردند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
نحوه قضاوت مردان درمورد ظاهر زنان!!
چرا زنان همیشه فکر می‌کنند که چاق هستند؟
عکس: ماشین عروس عجیب، داماد خوش ذوق تهرانی!
تفاوت‌های تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما را بدانید!
رابطه بین طول عمر مردان و تلاش برای یافتن همسر!
فاش شدن راز تکان دهنده‌ای که باعث ابتلا زن و شوهر جوان تهرانی به ایدز شد!!
تصاویر خودروی ایرانی با 150 قطعه الماس