کالبدشکافی 12 ورزشکار که به دلیل بیماری‌های...
 
دانشمندان شواهدی به دست آوردند که با قطعیت تائید می‌کند چندین مورد ضربه به سر می‌تواند باعث بروز بیماری‌های نابود کننده عصب، آلزایمر و دیگر بیماری‌ها شود.
کالبدشکافی 12 ورزشکار که به دلیل بیماری‌های عصبی و مغزی جان خود را از دست داده بودند نشان از الگوهای آسیب مغزی داشته است.
تمام این ورزشکاران چندین بار دچار آسیب مغزی شده بودند. سه نفر از این افراد نیز به بیماری ای.ال.اس که تخریب کننده دستگاه عصبی است دچار شده بودند.
کارشناسان آسیب‌های مغزی با انجام این تحقیقات به دنبال روش‌هایی برای پیشگیری از اثرات طولانی‌مدت آسیب‌های ناشی از ضربات مغزی بودند.
دکتر جفری بازاریان از مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در نیویورک در این باره گفت: شاید توجه بهتر به ضربات مغزی بتواند از بسیاری از بیماری‌های و مرگ و میرها پیشگیری کند. این یافته‌ها هم‌چنین نشان می‌دهد بسیاری از سربازان در جنگ عراق و افغانستان نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند چرا که تعدادی از آن‌ها در اثر انفجارها، تصادفات و دیگر حوادث دچار ضربات مغزی شده‌اند.
در این تحقیقات هم‌چنین آمده است ورزشکارانی که به طور مداوم در برخوردهای ورزشی دچار ضربه سر می‌شوند ممکن است به بیماری‌های عصب‌های حرکتی دچار شوند. برای انجام این تحقیقات، مغز و ستون فقرات 11 فوتبالیست حرفه‌ای، بوکسور و یک بازیکن هاکی مطالعه شده است.
دانشمندان معتقدند آسیب زدن به یک عصب می‌تواند باعث منتشر شدن آسیب به دیگر سلول‌های عصبی و مرگ آن‌ها شود.
دیوید هودا مدیر مرکز تحقیقاتی آسیب‌های مغزی یو.سی.ال.ای در این باره گفت: آسیب‌های مغزی بسیار شایع هستند . هر سال فقط 1.5 میلیون نفر در آمریکا دچار آسیب‌های مغزی می‌شوند. ضربه به سر می‌تواند باعث بروز بیماری‌های مغزی در شما شده و در نهایت باعث کوتاه شدن طول عمر شما شود.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
تاثیر روزهای ابری برروی زنان!
کشیشی که با 13دختر کم سن و سال ازدواج کرد!! ( + عکس )
دختر به چه معناست؟! دوغ!!
عشق باور نکردنی یک مارمولک به جفتش!!
مردی که باعث تعجب تمام پزشکان شده است!! ( + عکس )
مردی که در پشت سرش هم چشم خواهد داشت!! + عکس
خواننده و مانکن مشهور دینش را تغییر داد و یهودی شد!! ( + عکس )