این در حالی است که ستاره‌های زن سینما در برخی کشورها مانند آمریکا مدتی است که به ازدواج با مردان جوان‌تر از خود متمایل شده‌اند و...

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان و زنان هنوز هم در مورد سن مناسب برای همسر خود بر همان باورهای قدیمی پایبند هستند و در این مورد تغییری اتفاق نیفتاده است.
این در حالی است که ستاره‌های زن سینما در برخی کشورها مانند آمریکا مدتی است که به ازدواج با مردان جوان‌تر از خود متمایل شده‌اند و این باور به وجود آمده است که نظر زنان در مورد بزرگ‌تر بودن همسر از خودشان در حال تغییر است.
اما تحقیقات نشان می‌دهد در دنیای واقعی هنوز هم درصد بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند سن همسرشان از آن‌ها بیش‌تر باشد.
محققان متوجه شدند هنوز هم زنان به طور عموم ترجیح می‌دهند سن همسرشان از آن‌ها بیش‌تر بوده و علاوه بر آن ثروتمند‌تر از آن‌ها باشد. از سوی دیگر نیز مردان هنوز هم به دنبال همسر جوان‌تر و البته زیبا هستند که البته هر چه قدر تفاوت سنی بیش‌تر باشد برای آن‌ها جالب‌تر است.
این تحقیقات که در نشریه رفتار انسان‌ها و تکامل به چاپ رسیده است نشان می‌دهد هنوز هم باورها در مورد سن مناسب همسر به همان شکل قدیمی پابرجاست.
دکتر مایکل دان روانشناس دانشگاه والز که این تحقیقات را با مطالعه 22 هزار زن و مرد در 14 کشور جهان انجام داده است در این باره گفت:هنوز هم برای بسیاری از زنان و مردان سن طرف مقابل اهمیت زیادی دارد و در اولین برخوردها نسبت به آن دقت زیادی دارند و حتی در صورت سازگار نبودن این شرط دیگر به فاکتورهای دیگر فکر نمی‌کنند.
البته با وجود آن‌که تفاوت‌های فرهنگی در برخی مناطق جهان وجود دارد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان در هر گروه سنی، با هر وضعیت مالی و در هر فرهنگی که باشند تمایل به مردان همسن یا مسن‌تر از خود برای ازدواج دارند.
مردان نیز در سنین بین 20 تا 25 سال به دنبال مردان هم‌سن یا اندکی مسن‌تر از خود هستند، اما هرچه قدر سن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند به همان میزان نیز تمایل دارند همسرشان سن کم‌تری نسبت به آن‌ها داشته باشد.
این موضوع از نظر تکاملی نیز با منطق سازگار است. معمولا زنان در هنگام ازدواج به فاکتورهایی مانند ثروت و سطح اجتماعی مرد توجه می‌کنند که این موارد معمولا با افزایش سن مردان وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.
کشورهایی که در این تحقیقات شرکت داشتند به ترتیب استرالیا، برزیل، بریتانیا، کانادا، چین، یونان، آلمان، اندونزی، ژاپن، کنیا، مکزیک، روسیه، آفریقای جنوبی و اکراین بودند.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
عکسی دیدنی از چهره مردی که 2ساعت در زیر برف بدون هیچ لباسی دوام آورد!
پاسخ علیرضا افتخاری به شایعه مهریه دخترانش!!
1میلیون دلار برای برهنه شدن دربرابر اوباما!!
مداد مایع: نوشتن با ماندگاری خودکار و قابلیت پاک شدن مداد! (+عکس)
نکاتی جالب که درمورد پفک نمکی نمی‌دانستید!!
اتفاقی عجیب: قهرمان روسیه در حمام سونا با بخار پخته شد و مرد!! (+عکس)
عکس‌های دختری که شبیه عروسک است!!