قبلا تحقیقات بسیاری انجام شده بود که خطرات دود سیگار را برای فرد سیگاری و هم‌چنین افرادی که در کنار او هستند نشان می‌داد. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد حتی بعد از خاموش شدن سیگار...
 
دود و ترکیباتی که بعد از خاموش شدن سیگار در محیط پراکنده می‌شوند خطرات بسیاری برای سلامت ما دارند.
تحقیقات نشان می‌دهد بقایا و ترکیبات به جا مانده از سیگار می‌توانند به مدت چندین ماه در محیط باقی بمانند و با ترکیب شدن با ازن ذرات بسیار کوچک و سمی تولید کنند.
این ذرات بسیار کوچک که کم‌تر از 100 نانومتر هستند می‌توانند تا عمق شش‌های یک فرد نفوذ کنند. این ذرات به خصوص برای مبتلایان به آسم بسیار خطرناک‌تر از نیکوتین هستند.
محمد سلیمان یک شیمیدان در آزمایشگاه ملی برکلی در این باره گفت: این ذرات بسیار کوچک می‌تواند مواد شیمیایی بسیار کوچکی را به داخل شش‌های شما بفرستند.
قبلا تحقیقات بسیاری انجام شده بود که خطرات دود سیگار را برای فرد سیگاری و هم‌چنین افرادی که در کنار او هستند نشان می‌داد. اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهد حتی بعد از خاموش شدن سیگار، ترکیبات و ذرات بسیار ریزی در محیط پراکنده می‌شوند که می‌تواند با برخی دیگر از ترکیبات شیمیایی محیط واکنش داده و مواد بسیار سمی تولید کنند.
به این ترتیب حتی زمانی که فردی سیگار را ترک می‌کند تا چند ماه بعد هنوز هم مواد بسیار ریزی در بین وسایل خانه و در محیط پراکنده هستند که می‌توانند ایجاد بیماری کنند.
به این ترتیب دانشمندان معتقدند استفاده از تصفیه کننده‌های هوا که باعث خارج شدن دود سیگار می‌شوند چندان موثر نیستند. این دستگاه‌ها با افزایش میزان ازن هوا امکان ترکیب شدن ترکیبات سمی سیگار را با هوا افزایش داده و خطر را بیش‌تر می‌کنند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
دختری ناخواهری 7ساله خود را به عنوان برده جنسی به 7مرد فروخت!!
اجاره کردن یک هواپیما به عنوان سرویس مدرسه!
اتفاق عجیب در ایران: بچه‌دار شدن پیرمرد 71 و زن 60ساله!! (+عکس)
منکران وجود خدا در ملبورن، لا مذهبی خود را جشن می‌گیرند!!
عکس: چهره زیبای هیلاری اوباما!! (طنز)
دختر 21ساله‌ای که سه ساعت قبل از زایمان متوجه شد باردار است!! (+عکس)