مطابق آزمایش‌ها در شرایط استاندارد اروپا خودروی ترکیبی تازه پژو در هر 100کیلومتر تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند...
 
زمستان امسال نمونه ترکیبی 3008 پژو وارد بازار اروپا خواهد شد، قیمت پایین گازوییل در اروپا می‌تواند قیمت بالای خرید را به خوبی مستهلک کند.
سال آینده میلادی دو خودروساز اروپایی پژو و مرسدس بنز اولین خودروهای ترکیبی دیزلی را وارد بازار اروپا خواهند کرد. زمان ورود 3008Hybrid4 متعلق به پژو بهار آینده پیش‌بینی شده، اما اتومبیل ترکیبی E 300 محصول مرسدس بنز که از فناوری بلوتک برای کاهش گاز اکسیدنیتروژن در موتورهای دیزلی استفاده خواهد کرد، پاییز یا زمستان آینده وارد بازار خواهد شد.

 

حجم مصرف سوخت موتورهاى دیزلی نزدیک به 30درصد کمتر از موتورهاى بنزینى است اما خودروسازان به دلیل هزینه بالاتر ساخت موتورهای دیزلی چندان راغب به استفاده از آنها در خودروهای شخصی نیستند. به طور متوسط برای هر موتور دیزلی بیش از 1500 دلار به قیمت خودرو اضافه خواهد شد

 

اما اولین خودروهای ترکیبی دیزلی وارد بازار اروپا خواهند شد. چرا که گازوئیل به دلیل قیمت بالای سوخت در این منطقه بسیار به صرفه است و هزینه‌های اولیه به سرعت جبران خواهند شد اما در آمریکا سوخت ارزان است و خرید این خودروها هنوز توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

 

مدل 3008 پژو با موتور دیزلی حدود 28هزار دلار قیمت دارد


مطابق آزمایش‌ها در شرایط استاندارد اروپا خودروی ترکیبی تازه پژو در هر 100کیلومتر تنها 3.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند.
موتور خودروهای دیزلی برای ترکیبی‌شدن به تغییرات اندکی نیاز دارد. در مقایسه با نمونه‌های بنزینی استارتر قوی‌تری لازم است و به تجهیزات اضافی برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید‌کربن نیاز خواهیم داشت. پژو برای این خودروی تازه microhybrids را طراحی کرده که مجموعه‌ای از استارترهای قوی‌تر و باتری‌های اضافه برای استفاده بهینه از فناوری ترکیبی است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
زنم را کشتم چون بعد از من تنها می‌ماند!!
چه چیزی باعث جذب زن و مرد به یکدیگر می‌شود؟!
درازترین اتومبیل جهان با امکاناتی مثل استخر، جکوزی و ...!! (+عکس)
هدایت ویلچیر، وب‌گردی و ارتباط با دیگران به یاری فین فین کردن! (+عکس)
وصیت نامه فوق العاده زیبا و متفاوت بازیگر مرحوم!
تاثیر شغل بر پوست شما!
اتومبیلی که صاحبانش را می‌کشت حتی بازیگر هالیوودی را!! (+عکس)