بعد از شستن دست‌ها، هنوز مقداری باکتری روی پوست وجود دارد. روش خشک‌کردن دست‌ها می‌تواند تعیین کند که تا چه حد این باکتری‌های باقی‌مانده از بین بروند یا باقی بمانند...
 

بعد از شستن دست‌ها، هنوز مقداری باکتری روی پوست وجود دارد. روش خشک‌کردن دست‌ها می‌تواند تعیین کند که تا چه حد این باکتری‌های باقی‌مانده از بین بروند یا باقی بمانند. بهترین راه، حوله‌های کاغذی است!
وقتی دست‌هایتان را می‌شویید، ترجیح می‌دهید، یا بهتر است بپرسم عادت دارید چه‌طور دست‌هایتان را خشک کنید؟ از حوله‌های کاغذی، دستمال کاغذی یا دست‌خشک‌کن‌ها استفاده می‌کنید؟ در مورد آخر، معمولا دست‌هایتان را جدا و ثابت نگه می‌دارید یا مانند برخی افراد عادت دارید آن‌ها را به هم بمالید؟
خب، شاید لازم نباشد خیلی هم در این مورد وسواس به خرج بدهید، مگر این که حرفه‌ای مانند جراحی داشته باشید که در آن، برای بدن بیمار حتی یک باکتری هم دشمنی کشنده محسوب می‌شود!

محققین دانشگاه بردفورد بریتانیا به تازگی متوجه شده‌اند که روش خشک کردن دست، بر میزان باکتری‌های روی دست تاثیر می‌گذارد. وقتی شستن دست‌ها تمام می‌شود، به هر حال هنوز مقداری باکتری روی پوست دست شما وجود دارد. اگر از دست‌ خشک‌کن استفاده کنید، تعداد باکتری‌ها تا 37 درصد کم‌تر می‌شود،‌ اما به شرط  این که دست‌ها را ثابت کنار هم نگه دارید. اگر دست‌ها را به هم بمالید، این رقم به 18 درصد می رسد. تفاوت چشمگیری است نه؟ اما این باکتری‌ها از کجا می‌آیند؟
به گفته محققین، مالیدن دست‌ها روی هم باعث می‌شود باکتری‌هایی که در منافذ بسیار ریز پوست وجود دارند به سطح پوست بیایند.
جالب این که از همه موثرتر استفاده از دستمال یا حوله‌های کاغذی است که حتی وقتی دست‌ها را به هم مالیده باشید،‌ باز میزان باکتری‌های پوست دست شما را کاهش می‌دهد. دلیلش هم این است که حوله یا دستمال کاغذی، باکتری‌ها را پاک می‌کند و از روی پوست شما برمی‌دارد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
زنی که با دیدنش شاخ درمی‌آورید!! (+عکس)
زنی که رفت نهار بخورد و برگردد اما هرگز برنگشت! (+عکس)
فروش خانه‌ای جن زده همراه با زنی که همیشه با لباس بنفش در اتاق ایستاده است!! (+عکس)
دختر 105ساله آمریکایی که هرگز ازدواج نکرده است!! (+عکس)
مسواک نزدن باعث مرگ شما می‌شود!!
3دختری که دنیا را تکان دادند! دخترانی که با مریم مقدس در ارتباط بودند!! (+عکس) 
عکس: حرکت خنده‌دار زن برروی پله برقی!!