سائولا پستاندار نادری است که شبیه به بز کوهی به نظر می‌رسد، با این حال از نظر زیست‌شناسی بیش از هر موجود دیگری به گاوهای وحشی شباهت دارد. از کشف این موجود تنها...

سائولا پستاندار پر رمز و راز آسیای شرقی است که بسیار به ندرت دیده شده است. اهالی یک روستای دورافتاده چند روز پیش یک سائولا را اسیر کردند که زیاد دوام نیاورد، اما شاید ناجی همنوعان باقی‌مانده خود شود
 اولین باری که دو عکاس موفق شدند از حیوانی کم‌نظیر،‌ بسیار نادر و مرموز در کشور لائوس عکس بگیرند، بیش از 10 سال پیش بود. آن‌ها در سال 1999/ 1378 توانستند سائولا را به جهانیان معرفی کنند.
سائولا  پستاندار نادری است که شبیه به بز کوهی به نظر می‌رسد، با این حال از نظر زیست‌شناسی بیش از هر موجود دیگری به گاوهای وحشی شباهت دارد. از کشف این موجود تنها 18 سال می‌گذرد و علیرغم آنکه 2 شاخ دارد، باز به او تک‌شاخ آسیا یا یونیکورن می‌گویند. دلیل آن هم نه شاخ‌های بلندش که نادر بودنش است (تک‌شاخ در داستان‌ها، اسبی است جادویی که بسیار بسیار به ندرت ظاهر می‌شود و یک شاخ زیبا در پیشانی دارد). شاید برایتان جالب باشد بدانید که تا به حال هیچ زیست‌شناسی گزارش نداده که یک سائولا را در طبیعت دیده است.
 
 
به گزارش ساینس‌دیلی، موجودی که در این تصویر می‌بینید، چند روز پیش توسط اهالی یک روستا در ایالت مرکزی لائوس گرفتار و به روستا منتقل شد؛ اما متاسفانه این موجود بیچاره فقط چند روز دوام آورد و جان خود را از دست داد. از آن تنها عکس‌هایی باقی‌مانده که وقتی زنده بود از او گرفته‌اند.
متاسفانه هیچ کس نمی‌داند چند سائولای دیگر هنوز روی زمین باقی مانده و بدتر از همه این که در هیچ باغ‌وحشی در دنیا هیچ سائولایی وجود ندارد.
دولت لائوس اعلام کرده که به سرعت اقدامات لازم را برای محافظت بیشتر از منطقه‌ای که این سائولا در آن گرفتار شده، فراهم خواهد کرد. با این که مرگ این سائولا بسیاری را متاسف کرده، اما محققین می‌گویند یکی از مشکلات محافظت از این موجود، فقدان اطلاعات زیستی کافی در مورد آن‌ها است. بنابراین بررسی این موجود بی‌نوا می‌تواند گام مهمی برای افزایش اطلاعات و در نتیجه تلاش‌های موثرتر برای نجات این گونه باشد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
معشوقه‌های کارلابرونی، درماه عسل ساکوزی!! (+عکس)
شجاعت باور نکردنی زن 52 كيلویی آمریکایی درحالیکه شوهرش از ترس فرار کرد!! (+عکس)
ایزو ۹۰۰۰ با ایزو ۱۴۰۰۰ چه فرقی دارد؟
بزرگترین تار عنکبوت جهان به طول دو اتوبوس!! (+عکس)
قرار ملاقات زن 29ساله و پرحاشیه هالیوود با پسر 16ساله! (+عکس)
داستان پدری که دوست داشت پسر داشته باشد!
انتشار بلوتوث دیداریک فوتبالیست با هنرپیشه زن سینما در رستوران‌های دربند!!