به او داروهای آزمایشی و شوک الکتریکی داده شد و در این تجربه‌ها با استفاده از ایجاد تشنج با جریان برق و داروهایی روانگردان مانند ‪ ،LSD‬ وی تحت آزمایشهایی جنون آفرین قرار گرفت. از این گذشته، این زن را...
 
تئوری توطئه عبارتست از ادعای توطئه ی سیاسی یا جنایی، که بیشتر برای توضیح رویداد های جاری یا تاریخی که توسط یک نقشه ی مخفی رخ داده است، به کار می‌رود…
متاسفانه صفحه ی فارسی تئوری توطئه در ویکی پدیا، نتوانسته به خوبی حق مطلب را ادا کند. در این صفحه به نوعی تئوری های توطئه به کلی نفی شده است، اما نکته ای که باید دقت کنید این است که تئوری هایی نیز وجود داشتند که بعدا مشخص شد حقیقی بوده اند. از این دست می‌توان به عملیات آژاکس (کودتای ۲۸ مرداد)، پروژه ی MKULTRA، ماجرای دریفوس، رسوایی واترگیت و ماجرای لاون اشاره کرد. نمونه های دیگری نیز وجود دارد که بعدا توسط افراد درگیر در آن ماجرا یا روزنامه نگاران تایید شدند. در زیر شرح چند نمونه را از نظر خواهید گذراند…

۱- پروژه ی MKULTRA:
برای دو دهه، از ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰، پروژه ی شست و شوی مغزی توسط CIA برای یافتن “سرم حقیقت” به جهت استفاده علیه جاسوسان کمونیست اجرا شد. برای این پروژه ۱۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده شد و حدود ۳۰ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در آن دست داشتند. در این پروژه از داروهای مانند LSD، آمفتامین، مورفین و هرویین برای آزمایش بر روی انسان استفاده شد.
 
مطابق با دستور رییس سازمان CIA، بسیاری از اسناد در سال ۱۹۷۳ نابود شدند. این پروژه در دانشگاه مک گیل، مونترال، کانادا نیز توسط دکتر کامرون گسترش یافت. سرانجام برای نخستین بار این پروژه در دهه ی ۷۰ فاش شد.
وکیل یکی از این قربانیان می‌‌گوید: “به او داروهای آزمایشی و شوک الکتریکی داده شد و در این تجربه‌ها با استفاده از ایجاد تشنج با جریان برق و داروهایی روانگردان مانند ‪ ،LSD‬ وی تحت آزمایشهایی جنون آفرین قرار گرفت. از این گذشته، این زن را مدت یک هفته، روزی شش تا هفت ساعت در یک اتاق تاریک نگاه داشتند…”

۲- شهادت (گواهی) نیره – ۱۹۹۰: در روز ۱۰ اکتبر سال ۱۹۹۰، یعنی سه ماه پیش از آغاز جنگ ۱۹۹۱ خلیج فارس، شهادتی توسط دختر پانزده ساله‌ای به نام نیره در ایالات متحده ترتیب داده شد؛ بنابراین شهادت، سربازان عراقی در یک شفاخانه، اطفال نوتولید شده را از دستگاههای نگهداری آنها خارج کرده، روی زمین سرد انداخته و باعث مرگ آنها شده بودند.
 
 
این شهادت باعث شد تا جورج بوش پدر بتواند حمایت عمومی را برای به راه انداختن جنگ خلیج فارس علیه عراق کسب کند. اما بعدا مشخص می‌شود که این شهادت، دروغ بوده و نیره نیز دختر سفیر کویت در ایالات متحده بوده است.

 
۳- عملیات سفید برفی: این عملیات مجموعه ای از تلاش های منظم ۵ هزار مامور مخفی برای دزدی و نابودی اسناد محرمانه علیه ساینتولوژی و رهبر آن در سرتاسر جهان بود (سانتولوژی نام فرقه ای نوظهور است).

۴- توطئه باروت: پس از مرگ الیزابت، چون او وارثی برای تصرف تاج و تخت انگلستان در میان تئودورها نداشت؛ جیمز اول پسر ماری استوارت از خاندان استوارت اسکاتلند، به پادشاهی رسید. جیمز با وجود آنکه از مادری کاتولیک بود؛ به قلع و قمع گسترده کاتولیک‌ها پرداخت. در نتیجه این سیاست، درگیری میان کاتولیک ها و پروتستان ها افزوده تر گشت. از این رو جمعی از کاتولیک ها تصمیم به انفجار ساختمان پارلمان برای قتل اشرافیون و همینطور جیمز اول گرفتند.
 

نقشه ی اصلی توطئه گران این بود که، راهی به صورت زیر زمینی در پی ساختمان مجلس لرد های انگلیس برای قرار دادن مواد قابل انفجار خود ایجاد کنند. اما بعدا تصمیم به اجاره اتاقی در زیرزمین ساختمان می‌گیرند. اندکی بعد نامه ایی از طرف فردی ناشناس به دست یک لرد رسیده که نهایتا با جست و جو، توطئه پیش از انجام کشف و خنثی می شود. در انتها، توطئه گران اعدام و مجازات شده و همچنین کاتولیکها به مدت دو قرن از حقوق مدنی محروم می‌شوند.

 
۵- آزمایش Tuskegee: این آزمایش، اشاره به تحقیق بر روی حدود ۴۰۰ بیمار سیاه پوست مبتلا به سیفلیس در روستایی به همین نام از آلابامای ایالات متحده دارد. هدف آزمایش بررسی چگونگی گسترش سیفلیس در بدن بود. به این ۴۰۰ نفر در مورد بیماری و اهمیت آن چیزی گفته نشد و پزشکان این افراد نیز هیچ قصدی برای درمان بیماری سفلیس این افراد نداشتند. به این افراد اطلاع داده شد که به جهت “خون بد” مورد مداوا قرار می‌گیرند. اطلاعات در مورد این تحقیق نیز از کالبد شکافی بر روی اجساد این افراد جمع آوری می‌شد. یکی از پزشکان درگیر در این آزمایش شرح می‌دهد که، هیچ رغبتی نسبت به این بیماران نداشته، تا هنگامی که آنها بمیرند.
 
آزمایش تا سال ۱۹۷۲ ادامه پیدا کرد و آن چه که باعث توقف آن شد یک خبر جنجالی در یک روزنامه بود. رسوایی ناشی از این خبر باعث شد آزمایش متوقف شود. در نتیجه ی این آزمایش، ۲۸ نفر در طول آزمایش از سیفلیس مردند، ۱۰۰ نفر از سایر بیماری‌های مرتبط با آن مردند، ۴۰ نفر از همسران این مردان آلوده شدند و ۱۹ بچه با سیفلیس مادرزادی به دنیا آمدند.
همانطور هم که در ابتدا اشاره کردم، نمونه های بسیار دیگری نیز وجود دارند؛ از “رسوایی اسناد محرمانه” که در اوایل دهه ی ۹۰ شوک به جامعه ی سوییس وارد آورد گرفته تا رسوایی واترگیت و کودتای ۲۸ مرداد. بسیاری از تئوری ها هم غلط از آب درآمدند. هرچند دور از ذهن نیست که تعدادی از تئوری های اثبات نشده در آینده ی نه چندان دور به واقعیت بدل شوند.
اما شما فکر می‌کنید که چه “تئوری توطئه”هایی احتمالا در آینده به حقیقت بدل خواهند شد؟
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: 1reza.net
 
مطالب جالب دیگر:
عکس: چهره متفاوت کیت وینسلت در تبلیغات یک شرکت آرایشی!
ناصرالدین شاه از کجا خانه ها را دید می زد؟
آیا ویکتوریا بکهام به این لاغری، واقعا باردار است؟!! +عکس
این اتفاق را باور نمی کنید مگر اینکه عکس هایش را مشاهده کنید!!!
عکس لیلا حاتمی در کنار دو فرزندش!
پسری که عاشقانه با مارمولک‌ها در ارتباط است!! (+عکس)