هندوستان، سرزمینی است که هنوز پس از گذشت قرنها از پرستش بتها، ادای احترام به غیر خدایان رواج دارد...

هندوستان، سرزمینی است که هنوز پس از گذشت قرنها از پرستش بتها، ادای احترام به غیر خدایان رواج دارد.
در كشور هندوستان انواع ادیان و مذاهب ابتدایی و پیش رفته رواج دارد. شاید كم‏تر كشوری باشد كه مانند این كشور تنوع در ادیان و مذاهب داشته باشد. از بت پرستی و آنیمیسم و گاوپرستی گرفته تا ادیان الهی و دین توحیدی اسلام.
ادای احترام به فیلها نیز یکی دیگر از فرقه های حاشیه ای در هندوستان بوده و غالبا بودائی های انحراف گرفته از آئین بودائیت به این نوع پرستش گرایش پیدا می کنند.
در این گروه، فیلی بزرگ و قوی از جهت بنیه بدنی به عنوان فیل مقدس انتخاب شده و پوست بدنش توسط هنرمندان هندوستانی مزین به انواع خطوط و نقشهای هنری می شود.
اکنون نیز این رسوم سنتی در هندوستان وجود دارد، اما نگرانی هایی نیز برای مراقبت از این فیل مقدس نیز برای پیروان این آئین پیش رو است.
به تازگی به تشخیص پزشک معالج فیل مقدس ،دکتر جان سینگ که در شهر تامیل نادو به طبابت حیوانات مشغول است، فیل مقدس دچار اضافه وزن زیادی شده و احتمال مرگ او در آینده ای نزدیک وجود دارد.از این رو مردم معتقد به این آئین، دست به دست هم داده و به فیل مقدس رژیم غذایی دادند تا اندکی از وزن وی کاسته شده و ادامه حیاتش را تضمین کنند.




اکنون پس از گذشت نزدیک به دوماه برای از رعایت کردن رژیم غذایی برای کاهش وزن فیل مقدس؛ او حدود 43 کیلو وزن کم کرده که البته باید به 80 کیلوگرم برسد، اما با این احوالات پرستار ویژه اشاز این اتفاق خوش آیند بسیار خوشحال است.
این فیل اکنون از مواد غذایی کم کالری و سبزیجات خاص تغذیه کرده و به هیچ وجه از کربوهیدراتها در غذای روزانه اش استفاده نمی شود.
همچنین رئیس معبد Brihadishwara در منطقه تامیل نادو که فیل در آن نگه داری می شود، اعلام کرده است هیچ کدام از بازدید کنندگان فیل مقدس حق ندارند که به او خوراکی یا هر چیز غیر از رژیم غذایی وی را به خورد او بدهند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: rouzegareno.ir

مطالب جالب دیگر:
عکس: سمند کوپه! زیبا و دیدنی
رابطه جالب بین هیتلر و سیگار!
وقتی که چهره خانم خواننده شبیه مایکل جکسون می شود! + عکس
تصاویری بسیار جالب از هنر جان بخشی به اشیاء