... بسیاری از این افراد بیماری‌های لاعلاج دارند وبرخی جوان هستند و سالم ولی دارای معلولیت‌های مادام العمركه باعث...


هر ساله صدها خارجی از آلمان، انگلیس،فرانسه و آمریكا و كشورهای دیگر برای پایان دادن به زندگیشان به شهری كوچك در نزدیكی زوریخ پایتخت سوئد می آیند تا در ساختمان پارك صنعتی با نوشیدن یك دوز از یك ماده مهلك به زندگی خود پایان دهند.

بسیاری از این افراد بیماری‌های لاعلاج دارند و برخی جوان هستند و سالم ولی دارای معلولیت‌های مادام العمر كه باعث اختلالات روحی و روانی آنها شده است. 
 
هفته گذشته با نمایش تصاویری از خودكشی كارایك اورت پیرمرد 59 ساله آمریكایی كه دو سال پیش در این شهر خودكشی كرده بود از سوی تلویزیون انگلیس، آمار بالای خودكشی در سوئد بار دیگر در كانون توجهات قرار گرفت.

بر اساس قانونی كه در سال 1942 در سوئد به تصویب رسید خارجی‌ها می‌توانند برای خودكشی به این كشور بیایند. طبق این قانون فقط محدودیت‌هایی بر چگونگی ،زمان و دلیل خودكشی اعمال می‌شود.
 
لازم به ذكر است این قانون اخیرا به نحوی دیگر در ایالات اروگان و واشنگتن آمریكا، بلژیك و هلند هم به تصویب رسیده است كه شخص تحت شرایط خاصی با استخدام یك پزشك می‌تواند به زندگی خود پایان دهد.

این روزها در سوئد سازمان غیرانتفاعی " دیگنیتاس" اجرای این عملیات را بر عهده دارد.

"دیگنیتاس" برای اجرای هر عملیات مثلا"غیرانتفاعی" خودكشی 10000 فرانك سویس معادل 8300 دلار امریكا از افراد دریافت می‌كند تابه ادعای خودش هزینه‌هایش را پوشش دهد.
 
اما منتقدین این سازمان معتقدند كه این سازمان باعث شده تا جاذبه های "توریسم خودكشی" كشور سوئد بالا برود و حاشیه‌های اخلاق پزشكی و افكار عمومی برای این كشور ایجاد كند.
 
همچنین منتقدین،شفاف نبودن مسائل مالی این سازمان را از دیگر مشكلات این سازمان می‌دانند زیرا در سوئد موسسات دیگری با هزینه‌های كمتر این كار را انجام می‌دهند.


گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: jahanews.com