پس از چاپ این عكس بوید در تماسی به والدینش گفت: اگر رئیس‌جمهور اوباما، مرا در این حالت مشاهده كند، ممكن است شغل خود را از دست بدهم.اما نه تنها او كارش را از دست نداد، بلكه...
 
روزنامه نیویورك تایمز چاپ آمریكا روز چهارشنبه در صفحه اول خود، عكسی چاپ كرد كه خریداران روزنامه منتظر بودند شرح یا خبری طنزآمیز در حاشیه آن ببینند. اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاده بود بلكه خبر مرتبط با عكس، جدی‌تر از حرف‌ها بود.
ماجرا از این قرار بود كه زاچری بوید، سرباز 19 ساله آمریكایی 19 می (سه‌شنبه هفته گذشته) به دنبال حمله نیروهای طالبان به پایگاه نظامی آمریكا در استان كونبار افغانستان، بسرعت از خواب بلند شد تا در كنار همرزمانش با دشمن مقابله كند، اما آنقدر فرصت نداشت تا لباس نظامی‌اش را به صورت كامل بپوشد بنابراین تصمیم گرفت با همان لباس خواب سلاحش را به دست بگیرد و به مقابله با طالبان بپردازد.
پس از چاپ این عكس و انتشار خبر آن، بوید نگران بود كه به دلیل این پوشش توبیخ شود.او همان روز در تماسی به والدینش گفت: اگر رئیس‌جمهور اوباما، مرا در این حالت مشاهده كند، ممكن است شغل خود را از دست بدهم. اما نه تنها او كارش را از دست نداد، بلكه رابرت گیتس، وزیر دفاع امریكا او را تحسین كرد! وزیر دفاع آنقدر خوشحال بود كه از این كار زاچری بوید به عنوان حربه جدیدی در جنگ روانی علیه طالبان اسم برد!
«این صحنه را تصور كنید: یك مرد با شلوارك صورتی و دمپایی و تی‌شرت قرمز پشت سنگرهای آمریكایی در افغانستان نیروهای طالبان را در تیررس خود قرار داده است. من فقط درباره تاثیر این قضیه روی نیروهای طالبان در شگفتم. چه ابتكار شگفت آوری در جنگ روانی»!به گزارش رویترز، رابرت گیتس به حرف زدن درباره سرباز جوان اكتفا نكرده و گفته كه مایل است ماه آینده در سفر به افغانستان با این سرباز دیدار كند و دستان وی را بفشارد. از نظر گیتس، هر سربازی كه با پوشش شلوارك صورتی و دمپایی به جنگ طالبان برود از یك شجاعت و دلاوری ویژه برخوردار است! وقتی مادر زاچری بوید در آمریكا هم این عكس را دید، بر خلاف تمام رسانه‌ها از حركت فرزندش تعجبی نكرد، چون به نظر او فرزندش همیشه شخصیت جالبی داشته است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: alborznews.org
 
مطالب جالب دیگر:
اقدام عجیب نویسنده رمان ترسناک حلقه!
علی دایی سرمربی نیوکاسل می‌شود!!
خداحافظی کتايون رياحی از دنیای بازيگری! (+متن خداحافظی)
جدیدترین تصاویر يوزارسيف و زليخا!
معنای هر انگشت برای انگشتر!