معمای عجیب فلج شدن دو برادر با غروب خورشید و سالم شدن با طلوع خورشید
در اتفاقی عجیب دو برادر پس از  غروب خورشید, کاملا بی هوش و فلج شده و در همان وضعیت باقی می ماند تا طلوع خورشید!

بیماری عجیب پسران خورشیدی

شعیب احمد ۱۳ ساله و عبدول الرشید ۹ ساله دو برادر پاکستانی هستند که در طول روز زندگی کاملا عادی دارند،‌ از خانه بیرون می‌روند، راه می‌روند و با دوستانشان بازی می‌کنند.
اما زمانی كه خورشید غروب می‌كند، این دو برادر به طور كامل فلج می‌شوند، و توانایی حركت كردن و صحبت كردن را تا صبح فردا و طلوع دوباره خورشید از دست می‌دهند، بیماری كه نشانه‌های آن برای اولین‌بار در جهان گزارش شده‌است و پزشكان هیچ آگاهی نسبت به علت وقوع این بیماری ندارند.

به گفته جواد اكرم، متخصص موسسه علوم پزشكی پاكستان، این مورد برای پزشكان یك چالش جدید است و پزشكان درحال انجام آزمایش‌هایی هستند تا بتوانند دلیل فلج شدن كامل این دو پسر را پس از غروب خورشید دریابند.
این دو كودك كه به پسران خورشیدی شهرت یافته‌اند، از اوایل سال جاری تحت نظر بیمارستانی در اسلام‌آباد زندگی می‌كنند. درمان‌های این دو رایگان است و تاكنون بیش از 300 آزمایش مختلف روی آنها انجام گرفته‌است.

 

بی هوش شدن دو برادر!

بی هوش شدن دو برادر!

 

اولین گزینه‌ای كه ذهن پزشكان را به خود مشغول كرد نور خورشید بود، نه ساعت روز، و اینكه احتمالا انرژی بدن دو كودك از نور خورشید تامین می‌شود. اما این فرضیه عجیب نمی‌تواند درست باشد زیرا پزشكان نشان دادند كه دو كودك در طول روز می‌توانند در اتاقی تاریك حركت كنند و فعالیت داشته‌باشند.

پزشكان همچنین نشان دادند كودكان به فلج موقت ناشی از آسیب‌های عصبی یا فلجی خواب مبتلا نیستند،‌اختلالی كه بدن را در حالت رم خواب و فلج نگه می‌دارد اما مغز در هوشیاری كامل به سر می‌برد.

با این همه احتمال قوی‌تری نیز وجود دارد: اختلال ژنتیكی. زیرا مادر و پدر این دو كودك عموزاده هستند. اما پزشكان هنوز نمی‌دانند كدام ژن می‌تواند چنین تاثیری بر زندگی كودكان داشته‌باشد. این دو كودك دو برادر دیگر داشته‌اند كه به همین مشكل مبتلا بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند، اما خواهر آنها نشانه‌های این بیماری را بروز نمی‌دهد.

پزشكان هم‌اكنون مشغول آزمایش روی آب و خاك روستایی هستند كه دو كودك در آن سكونت دارند و همچنین نمونه خون این دو برای آزمایش‌های چنتیكی به خارج از كشور ارسال شده‌اند. عجیب‌ترین نكته درباره این بیماری این است كه دو پسربچه در طول روز كاملا عادی و سالم به نظر می‌آیند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: hamshahrionline.ir