محققان دانشگاه ملبورن موفق به کشف گونه ای جدید از پرندگان آوازه خوان شده اند که به دلیل وجود نداشتن پر در قسمت سر، این پرندگان بلبلهای تاس نام گرفته اند...

اولین گونه از نوعی پرنده آوازه خوان بلبل که به دلیل نداشتن پر بر روی سر به "بلبل تاس" شهرت یافته است در آسیا کشف شد. این اولین گونه از میان خانواده ای 130 عضوی از پرندگان بلبل است که طی 100 سال گذشته در آسیا کشف شده است.
بدن این پرنده کوچک به رنگ زیتونی بوده و سر پرنده بدون داشتن پوشش پر به رنگ صورتی دیده می‌شود. تنها باریکه ای از پرهای مو مانند مشابه تاج بر روی سر پرنده قرار گرفته است. پرنده در منطقه ای دور افتاده و کوچک در جنگلی غیر متراکم و در منطقه ای آهکی کشف شده است.
 
 
به گفته متخصصان دانشگاه ملبورن، زیستگاه دور افتاده این پرنده می‌تواند توضیح مناسبی برای ناشناخته بودن این گونه غیر طبیعی به شمار رود.
بر اساس گزارش بی بی سی، از دیگر گونه های جدیدی که به تازگی وارد جهان علم شده اند می‌توان به گونه از خرگوش راه راه و نوعی جونده از خانواده ای منقرض شده اشاره کرد. این گونه ها نیز در فاصله زمانی 1999 تا 2002 در منطقه ای مشابه کشف شده اند.
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainmnet
منبع: mehrnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
ثروتمندترین زن اسرائیل: از آسمان به من وحی می‌شود! (+عکس)
مردی که 35سال اجازه نداد دخترانش به حمام بروند چون...؟!
ده کشف و اختراع که جهان را تغییر دادند! (+عکس)
5 زنگ اس ام اس جدید
کتاب دانستنی‌های روابط دختر و پسر - کلیه گوشی‌ها