بعد از عمل، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج كرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با...
 
جنینی كه در این عكسها  دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است كه دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا (spina bifida) (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن كانال نخاعی) بوده است. در صورتی كه حاملگی و رشد جنین به همین شكل ادامه می‌یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود و برای اولین بار در تاریخ پزشكی قرار شد این جنین در هفته 21بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد.

نام این كودك ساموئل (Samuel Armas) و نام جراح دكتر جوزف برونر (Dr. Joseph Bruner) است . این عمل در یك مركز پزشكی دانشگاهی (Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center) انجام شد.

بعد از عمل، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج كرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شكلی كه دكتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس كرد. در این لحظه عكاس یو.اس.تودی كه برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شكار كرد كه افكار عمومی‌جهان را تحت تاثیر قرار داد.
 


عكاس می‌گوید من در كناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می‌كردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عكس بگیرم كه ناگهان یك دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد. من عكس خود را گرفته بودم و این داستان آنقدر سریع بود كه پرستار پشت سر من فریاد كشید وآی چه اتفاقی افتاده است.
این عكس به سرعت در فاكس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت.
اکنون ده سال از آن زمان میگذرد. مادر ساموئل معتقد است : ”خداوند با استفاده از این عکس به تمام مردم دنیا پیام داده است که نوزاد قبل از تولد هم زنده است. ”ساموئل نیز از احساس خوشایندی صحبت می‌کند که این عکس در او ایجاد کرده است.
 
 

ساموئل اکنون مشکلاتی نیز دارد، مثلا در مسافرتهای طولانی باید از ویلچر استفاده کند چرا که عوارض بیماری در او بطور کامل درمان نشده است.
ساموئل شنا را دوست دارد و معتقد است شنا بهترین ورزش برای تقویت عضلات است. او در مسابقه شنا برنده شده است و بقول خودش "شنای کرال پشت" بهترین نوع شنا ست.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: parvazz.wordpress.com
 
مطالب جالب دیگر:
آدم‌ها رو ریل عاشق می‌شوند...!
رازی که بین کیت وینسلت و دی کاپریو وجود دارد!!
کتاب دانستنی‌های روابط دختر و پسر - کلیه گوشی‌ها
چاقوی ضد قتل!!
مردی که 35سال اجازه نداد دخترانش به حمام بروند چون...؟!
طراحی ساعتی مدرن! (+عکس)