جیوتی نوجوان ۱۴ ساله هندی کوچکترین دختر در جهان با وزن 11lb (حدود ۵ کیلوگرم) و قدی معادل ۱ فوت(۱۱ اینچ، حدود ۵۸ سانتی متر) است...
 
 
جیوتی نوجوان ۱۴ ساله هندی کوچکترین دختر در جهان با وزن 11lb (حدود ۵ کیلوگرم) و قدی معادل ۱ فوت(۱۱ اینچ، حدود ۵۸ سانتی متر) است.
 
او همانند دیگر هم سن و سالانش خیلی منظم به مدرسه می‌رود و مثل همه نوجوانان دیگر به شنیدن موسیقی پاپ و دیدن DVD علاقه زیادی دارد. او حتی یک آلبوم با ستاره هندی مورد علاقه‌اش میکا سینگه ضبط کرده است. در خانه همه چیزهایش به صورت مینیاتوری هستند. علاقه زیادی به پوشیدن لباسهای جور واجور و جدید دارد. او می‌گوید: من از اینکه کوچک هستم مفتخرم. من از کوچک بودن خود نمی‌ترسم و متاسف نیستم و دوست دارم به خواسته‌هایم برسم. من کاملاً‌ شبیه مردم دیگر هستم، مثل شما می‌خورم و می‌خوابم. من احساس متفاوت بودن نمی‌کنم. 
اما کوچک بودن این دختر باعث شده مردم هند هر روزه علاقه زیادی برای دیدن او پیدا کنند و به خانه‌اش به شهر Nagpor بروند. و برخی همانند یک الهه مقدس به او علاقمندند!
 
در این عکس جیوتی در کنار بچه ۱۳ ماهه همسایه‌شان است.
پدر او Kishanji که ۵۲ ساله و یک کاسب است می‌گوید: من نمی‌توانم حتی یک روز جیوتی را از خودم دور کنم. من خیلی او را دوست دارم. او مرا مغرور می‌کند. خیلی از معلمان و قدیسان مذهبی برای دیدن او می‌آیند و برای خوشحالی او و زندگی طولانی برای او دعا می‌کنند.
مادر ۴۵ ساله او Ranjana می‌گوید: جیوتی وقتی که متولد شده بود کاملاً‌عادی بنظر می‌رسید. وقتی که او به ۵ سالگی رسید ما به بی‌نظم بودن رشد او پی بردیم و وقتی با یک متخصص مشورت کردیم، گفت که او تا پایان زندگی‌اش رشد نخواهد کرد. جیوتی کوچک است و خیلی بانمک. ما خیلی او را دوست داریم.
جیوتی کوچک جاه طلبی‌های بزرگی دارد.
او امیدوار است روزی به عنوان یک بازیگر زن به دنیای سینمای بالیوود راه یابد. او می‌گوید: دوست دارم در شهر بزرگ Mumbai کار کنم. و فیلمهایی اجرا کنم و به لندن و امریکا سفر کنم.
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: مجله خانواده سبز