شكار عنكبوت‌های بزرگ كه براساس طب سنتی كامبوج خواص دارویی بسیاری دارند، از آن قرن‌ها قبل در این كشور متداول بوده و اكنون مردم مناطق جنگلی این كشور...
 
در كنار بناهای تاریخی، خوراك عنكبوت نیز گردشگران را به كامبوج می‌كشاند. 
در شرایطی كه در سال‌های اخیر مسوولان صنعت گردشگری كشور آسیایی كامبوج تلاش‌های زیادی را در جهت جذب گردشگران به این كشور با معرفی آثار تاریخی كامبوج از جمله شهر تاریخی آنگكر و معبد تاریخی پری ویهیر انجام داده‌اند، از چند ماه قبل خوراك عنكبوت نیز به جاذبه جدید گردشگری كامبوج تبدیل شده است..
 
 
به گزارش ورد توریسم، شكار عنكبوت‌های بزرگ كه براساس طب سنتی كامبوج خواص دارویی بسیاری دارند، از آن قرن‌ها قبل در این كشور متداول بوده و اكنون مردم مناطق جنگلی این كشور به ویژه ساكنان دو شهر سوكان و كامپونگ چام با تهیه خوراك عنكبوت با استفاده از نمك، گیاهان طبی، برنج و چندین نوع میوه ،گردشگران زیادی را جذب این كشور كرده و درآمد هنگفتی را نصیب خود می‌كنند.
در ماه مارس نیز دولت كامبوج اعلام كرد كه در آینده نزدیك، یكی از پایگاههای نظامی خمر‌های سرخ را كه آخرین پناهگاه آن‌ها بوده و در منطقه‌ی آنلونگ ونگ واقع شده را به یك جاذبه‌ی‌ گردشگری تبدیل كند.
این پایگاه نظامی كه چریك‌های خمر‌های سرخ پس از آن كه حكومت آن ها در سال 1979 سرنگون شد، در آن پناه گرفتند، یكی از 14 مكان برجای مانده از خمر‌های سرخ است كه قرار است به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شوند.
 
 
14 مكان برجای مانده از خمر‌های سرخ كه قرار است به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شوند، شامل خانه رهبران خمر‌های سرخ، قبر رهبر آن‌ها پول‌پوت و انباری كه مهمات خود را در آنها نگهداری می‌كردند، البته نگرانی‌هایی نیز از سوی دولت است، كامبوج به‌دلیل احتمال تخریب این مكان‌ها توسط مردم محلی وجود دارد، البته پایگاه خمر‌های سرخ در منطقه‌ی آنلونگ ونگ در نزدیكی جاذبه‌ برتر گردشگری كامبوج، معبد آنگكر قرار داشته كه این امر می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران به این پایگاه داشته باشد.
در نوامبر 2007 نیز سفیر ایران در كامبوج در دیداری رسمی‌ با وزیر گردشگری كامبوج، یك موافقت‌نامه‌ی همكاری را در صنعت گردشگری بین دو كشور به امضا رساند.
تنگ خن در این‌باره گفت، هر دو كشور درحال برنامه‌ریزی برای برنامه‌های تبلیغاتی با هدف روابط بهتر بین كامبوج و ایران در صنعت گردشگری هستند
 
 
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir
 
مطالب جالب دیگر:
چرا با بالا رفتن سن، عاقل‌تر می‌شویم؟!
کفش 155میلیون تومانی با 1000 سال گارانتی: کفشی بسیار زیبا!! (+عکس)
دختری که جسدش پس از 5سال، سالم پیدا شد!
یخچالی که غذاها را در ژل نگه می‌دارد! (+عکس)
تصاویر مراسم ازدواج، عروس و دامادی که خود را شکل گربه کرده‌اند!!
پسر 23ساله از شدت ترس در زمان دیدن فیلم ترسناک، مرد!!
بازداشت فردی درحال فرار به داخل زندان!!؟