چای داغ یک عامل پیشگیری کننده از آب سیاه!
محققان به تازگی دریافته اند که نوشیدن چای داغ در طول روز یک عامل مهم در پیشگیری از بروز آب سیاه است. آیا به جز چای نوشیدنی های دیگر هم این ویژگی را دارند؟

چای داغ از بروز آب سیاه در چشم پیشگیری می کند

تحقیق جدید نشان می دهد نوشیدن یک فنجان چای داغ در بعدازظهر به تقویت قوه بینایی کمک می کند. مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد افرادی که روزانه چای داغ می نوشند در مقایسه با کسانی که طرفدار نوشیدن چای نیستند، ۷۴ درصد کمتر در معرض ابتلا به گلوکوم Glaucoma (اب سیاه) قرار دارند.

دکتر آنی کلمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: "هنوز دلیل این رابطه مشخص نیست اما جالب اینجاست که تنها نوشیدن چای کافئین دار با کاهش ریسک گلوکوم مرتبط است."

وی در ادامه تاکید می کند: "چای بدون کافئین و چای سرد و همچنین مصرف قهوه هیچ ارتباطی با این بیماری نشان ندادند."

 چای داغ یک عامل پیشگیری کننده از آب سیاه!

گلوکوم به گروهی از بیماری ها اطلاق می شود که در آن مایعی در چشم تشکیل می شود و با ایجاد فشار به عصب بینایی آسیب می رساند. این بیماری علت اصلی نابینایی در بین افراد مسن است.

به گفته محققان، افراد سیاهپوست، افراد دارای سابقه گلوکوم در خانواده و افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت یا سایر مشکلات تاثیرگذار بر جریان خون بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. در این مطالعه، از ۱۷۰۰ شرکت کننده نظرسنجی به عمل آمد و ۵ درصدشان مبتلا به گلوکوم شدند.

در مجموع تیم تحقیق دریافت احتمال ابتلا به گلوکوم در بین افرادی که بیش از شش بار در هفته چای داغ می نوشیدند ۷۴ درصد کمتر بود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بیماری آب سیاه چشم، بسیار خطرناک ولی قابل پیشگیری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ورزش کردن احتمال ابتلا به آب سیاه چشم را کاهش می دهد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکاتی راجع به پیرچشمی، آب سیاه و خشکی چشم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از ابتلا به آب‌سیاه با پروتئین

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نوشیدنی علیه آب سیاه چشم


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : mehrnews.com