وضعیت ویروس کرونا نسبت به ایران و ادامه غربالگری در مرزها
 ویروس کرونا جدیدترین دغدغه در جهان محسوب می شود که خوشبختانه هنوز وارد ایران نشده و غربالگری ها در مرزها ادامه دارد که در ادامه با جزئیات بیشتری به این مسئله پرداخته می شود

کرونا ویروس هنوز به ایران نرسیده 

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین وضعیت بروز کروناویروس در خاورمیانه و همچنین اقدامات مراقبتی ایران علیه این بیماری را تشریح کرد.

آخرین وضعیت بروز کروناویروس در خاورمیانه به این شرح است: این ویروس در خاورمیانه تنها در امارات متحده عربی مشاهده و موارد ابتلا به آن تایید شده است.

تا شامگاه چهارشنبه 9 بهمن ماه، هیچ‌یک از موارد مشکوک به کروناویروس در کشور ما به این بیماری مبتلا نبودند و با توجه به نتایج آزمایشات، این افراد از مراقبت بهداشتی خاص، خارج شدند.

کلیه اقدامات مراقبتی و غربالگری در مبادی ورودی کشور با تمام امکانات لازم ادامه خواهد یافت، البته بدیهی است که هیچ اقدام قطعی برای مقابله کامل با انتشار این ویروس در هیچ کجای دنیا وجود خارجی ندارد و همه اقدامات انجام شده و مراقبت‌های در حال انجام برای کند کردن ورود، محدود کردن انتشار و کاهش شیوع احتمالی است.

وی مجددا تاکید کرد که کلیه مبادی مرزی اعم از هوایی، زمین و دریایی تحت پوشش اقدامات مراقبتی و غربالگری قرار دارند و با موارد مشکوک به این بیماری در قالب دستورالعمل برخورد می‌شود.


بیشتر بدانید : خطرناکترین ویروس های جهان، از ابتلا تا مرگ (به بهانه ویروس کرونا در چین)

بیشتر بدانید : چطور ویروس آنفولانزا را از بین ببریم؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir