علائم کبد چرب در پاها
 پا عضو مهمی از بدن است که می‌تواند خیلی خبرها از وضعیت سلامت بدن شما بدهد

 کبد چرب در پا چه نشانه ای دارد؟

پاها، سرنخ‌های بسیاری درباره سلامت فرد می‌دهد و می‌تواند خطر ابتلا به یک بیماری جدی کبدی را نشان دهد. قبل از پیشرفت بیماری، پاها اغلب سرنخ و نشانه‌هایی از این‌که کبد شما به درستی کار نمی‌کند، ارائه می‌دهد. سه علامت روی پاها وجود دارد که هشدار می‌دهد فرد در معرض ابتلا به کبد چرب قرار دارد.

وجود لکه قرمز و قهوه‌ای در قسمت پایینی پا

دکتر اریک برگ پزشک روسی توضیح می‌دهد: «ظاهر پا نشانه‌های زیادی از سلامت عمومی فرد را نشان می‌دهد، زیرا قلب باید خون را از طریق سیستم عروقی به پایین پا و از آن‌جا به رگ‌های خون پمپاژ کند. اغلب اگر در کبد مشکلی وجود داشته باشد، رگ‌های خونی دچار مشکل خواهد شد و فرد لکه‌های کوچک قرمز و قهوه‌ای را در قسمت پایین ساق پای خود مشاهده خواهد کرد و این نشانه گردش خون ضعیف و مشکل کبدی است.

پاشنه‌ پای ترک خورده

ترک خوردگی پاشنه پا نشانه کمبود ویتامین B3 یا کمبود اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و یکی از عملکردهای کبد تولید نشاط و کمک به شما در جذب این اسیدهای چرب است، بنابراین ترک خوردگی پاشنه پا می‌تواند نشان دهنده مشکل در کبد شما باشد.

بیشتر بدانید : 6 علت ترک پاشنه پا

خارش در قسمت پایین پا

نشانه سوم، خارش پاست و معمولاً در پایین پا دیده می‌شود. این علامت، نشان دهنده ذخیره مایعات در کبد است و همچنین می‌تواند نشانه تجمع هیستامین باشد که هشدار دهنده وجود مشکلی در کبد است. این مطالعه نشان داد که خارش یکی از علائمی است که بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبد چرب تجربه می‌کنند.

بیشتر بدانید : کبد چرب در کودکان + درمان خانگی کبد چرب

بیشتر بدانید : چند توصیه بسیار مهم برای مراقبت از کبد، از ورزش تا اهدای خون

بیشتر بدانید : احتمال بروز کبد چرب غیر الکلی در من چقدر است؟

بیشتر بدانید : موثرترین راه درمان کبد چرب

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com