کاهش فشار خون با ریزمغذی‌ها
شما با جای دادن برخی ریزمغذی ها در برنامه غذایی خود می توانید فشارخون خود را کنترل کنید

ریز مغذی هایی برای کاهش فشارخون

همواره برای تنظیم فشار خون و کاهش آن  یک رژیم غذایی سالم  که سرشار از ریز مغذی ها و محدود از سدیم ، قندهای ساده و غذاهای فراوری شده باشد،توصیه می شود. در ادامه با تعدادی از این ریز مغذی ها آشنا می‌شوید:

1- منیزیم

کاهش فشار خون  در نتیجه افزایش تولید نیتریک اکسید است. نیتریک اکسید به عنوان یک گشاد کننده عروق در بدن عمل می کند و باعث آرامش و گشاد شدن عروق خونی ، افزایش جریان خون و کاهش فشار خون می‌شود.برای دریافت منیزیم باید خوراکی هایی مثل بادام  ، کنجد ، آفتاب گردان و بلغور جو دو سر میل کنید .

2- امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 عملکردهای مختلفی در بدن دارند ، از جمله قوی نگه داشتن رگ های خونی. برای دریافت امگا 3 از طریق رژیم غذایی خود ، به دنبال ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین ، ​​آجیل و دانه ها ، دانه های چیا و گردو باشید.

3- پتاسیم

پتاسیم محرک دفع سدیم از بدن است و در نتیجه به استراحت رگ های خونی کمک می کند. دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی سالم و متعادل آسان است. موز ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین و اسفناج از منابع خوراکی خوب پتاسیم هستند.

بیشتر بدانید : علایم کمبود پتاسیم در بدن

4- ویتامین C

در بررسی مقاله مروری که بر هشت مطالعه انجام شده نتیجه گرفته شده که سطح مناسب  ویتامین C با کاهش قابل توجه فشار خون همراه بوده است. در این مطالعات مشخص شده است که ویتامین C به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور عمل می کند ، مایعات و نمک اضافی را از بدن دفع می کند و در نهایت فشار خون را کاهش می دهد.

5- کلسیم

بدن انسان برای داشتن استخوان های قوی و تقویت گردش خون ، انقباض ماهیچه ها و ضربان قلب به کلسیم نیاز دارد.

بیشتر بدانید : نقاطی از بدن که ماساژ دادنشان باعث پایین آوردن فوری فشارخون می شود

بیشتر بدانید : فشار خون در هر سنی چند است و برای درمان فشار خون چه کنیم؟

بیشتر بدانید :  فشار خون بالا و فشار خون بدخیم را بشناسید

بیشتر بدانید :  9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com