لباس زیر و ملحفه را هر چند سال دور اندازیم
شما لباس های زیر و ملحفه هایتان را هر چند وقت یکبار دور می اندازید؟ آیا لباس های زیر و ملحفه های شسته شده می توانند ناقل بیماری باشند؟

لباس های زیرتان و ملحفه ها را هر سال دور بریزید

تحقیقی شوک‌برانگیز به تازگی نشان داده است که، تا چه میزان باید لباس زیر و حتی ملحفه رختخواب را شست و مجدداً استفاده کرد. محققان معتقدند، کاربرد و استفاده مجدد آنها بیش از یک سال ممکن است سبب آسیب به سلامت تان شودپوشیدن لباس زیر و استفاده از ملحفه‌ها و لباسهای قدیمی سبب افزایش احتمال فعالیت سریع تر باکتریهایی نظیر ای‌کولی (E.coli) می‌شود که امکان ابتلا به عفونت های قارچی و بیماری های مجاری ادرار را تشدید می‌کند.

دست‌اندرکاران موسسه Good Housekeeping گفته‌اند که در ۸۳ درصد از لباس های زیر تمیزشده، حدود ۱۰ هزار باکتری زنده مشاهده شده که اغلب در قسمت های دور از دسترس و در نتیجه بندرت تمیزشوندهٔ خود ماشین‌های لباسشویی زندگی می‌کنند.

سال گذشته در میل‌آنلاین گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد، خوابیدن بدون لباس زیر ممکن است افزایش رشد باکتری های دیگر را به همراه داشته باشد و احتمال بروز مشکلات باروری را نیز به دنبال آورد.

محققان توصیه کرده‌اند هر قدر هم که لباس زیر و ملحفه‌های رختخواب تان را می‌شوئید و مورد استفاده قرار می‌دهید، باید آنها را پس از مدتی استفاده مکرر دور بیاندازید تا دچار مشکلات مرتبط با رشد و فعالیت باکتری در البسه کهنه نشوید. آنها گفته‌اند که تغییر بالش و ملحفه نهایتاً هر دو سال یکبار ضروری است، چرا که علاوه بر گرد و غبار گیر افتاده در بافت شان، تکه‌های ریز پوست مرده بدن نیز در این البسه وجود دارد که خطر ابتلا به حساسیت یا آلرژی و بیماری های تنفسی، همچون آسم را افزایش می‌دهد.

طبق یک نظرسنجی آنلاین که از سوی Mulberry's Cleaners earlier صورت گرفته، ۱۸ درصد از مردان و ۱۰/۵ درصد از زنان معمولا به شستن و تعویض منظم و زود به زود لباس زیرشان اهمیتی نمی‌دهند. 


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatonline.ir