گاهی اوقات استخوان انگشتان پا دچار شكستگی می‌شود. این اتفاق به علل مختلفی روی می‌‌دهد،اما چه باید کرد؟


 شایع‌ترین آن ضربه مستقیم است البته حركات دیگری مانند شوت كردن یك جسم سنگین یا افتادن جسمی روی انگشتان پا و پیچ‌خوردگی نیز می‌تواند باعث شكستگی انگشتان پا شود، ‌به همین دلیل هم اگر به ورزش‌هایی می‌پردازید كه در آنها كفش به پا نمی‌كنید (ورزش‌های رزمی و ژیمناستیك)‌ بیشتر در خطر آسیب به انگشتان پا قرار دارید.

شكستگی انگشتان پا باعث درد و تورم در انگشتان می‌شود و راه رفتن یا دویدن را مشكل می‌كند. رنگ انگشت آسیب دیده ممكن است آبی یا سیاه شود. پس از اقدامات درمانی و جوش خوردن شكستگی برای بازتوانی و برگشتن سریع‌تر به وضعیت اولیه می‌توانید نرمش‌های زیر را انجام دهید.
 
حركت اول:
در پشت صندلی بایستید. سعی كنید با كمك صندلی بدن خود را بالا كشیده و روی پنجه قرار بگیرید و 5 ثانیه در همین حالت بمانید. سپس بدون استفاده از صندلی به آرامی به وضعیت اولیه برگردید. وقتی انجام این حركت برایتان آسان شد، سعی كنید این حركت را فقط با یك پا تكرار كنید. این حركات را 3 نوبت در روز و هر نوبت 10 بار تكرار كنید.

 
حركت دوم:
روی یك سطح سفت بنشینید و یك پای خود را در مقابل خود دراز كنید. یك حوله یا پارچه را از زیر انگشتان خود عبور داده و دو سر آن را در دست بگیرید.
بدون آن كه زانوی شما خم شود دو سر پارچه را به سمت خود بكشید تا در پای خود احساس كشش كنید. 30 ـ 15 ثانیه در همین حالت بمانید و بعد كشش را متوقف كنید. این حركت را 3 نوبت در روز و هر بار 5 مرتبه تكرار كنید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 8 ورزش برای رفع درد گردن
آسم و ورزش
چه ورزشی برای زانو درد خوب است ؟
 هشت روش مراقبت از مفاصل
حركاتی برای بهبود درد قوس ‌كف پا(2)