کار کردن در محل کار و یا جلوی کامپیوتر برای مدت طولانی باعث آسیبهایی به گردن،شانه و ماهیچه های پشت می گردد که به مرور می تواند به سفتی و کشش ماهیچه ها بینجامد.

  این کشش می تواند موجب سردرد، کمر و گردن درد و همچنین درد در شانه ها گردد. اگر به این دردها توجه نشود ممکن است به کار و همچنین زندگی روزانه شما آسیبهایی جبران ناپذیر بزند.

نرمشها و حرکاتی ساده مانند یوگا در محل کار می تواند به آرام کردن  درد و از بین بردن علامتهای دیگر با کاهش فشار و قوی نمودن ماهیچه ها کمک می نماید.

کار کردن در زندگی ما موضوع خیلی مهمی است.   بیشتر ما برای مدت طولانی خود را در اتاق کار زندانی می کنیم و یا پشت میز کامپیوتر می نشینیم و کم کم علائم فیزیکی نظیر درد، سفتی ماهیچه ها و خستگی زندگی ما را به جهنم تبدیل می کند.

پزشکان و روانشناسان بر این عقیده اند که انجام تمرینات ساده یوگا در محل کار هم بر روی جسم و ذهن کارمندان و هم در رفع خستگی آنها کمک می نماید. تمرینات ساده یوگا را می توان بدون بلند شدن از روی صندلی ، در هر زمان و هر روز انجام داد. فقط چند دقیقه در روز  را به خود اختصاص دهید و یوگا را به زندگی روزانه خود اضافه نمایید. در اینجا به چند تمرین ساده اشاره می نماییم:

حرکات صحیح
استرس
گردن
شانه ها
چشم ها

نشستن و ایستادن صحیح یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه داشت. به محض اینکه نشستن و استادن صحیح را فراموش نماییم مشکلات ما آغاز می شوند. این تمرینات ساده می توانند به درست قرار گرفتن ستون فقرات کمک نمایند.

پاها را به اندازه لگن از هم باز کنید و به جلو خم شوید.
سپس به پایین و پاهای خود نگاه کنید. پاها باید موازی با یکدیگر باشند.(||)
اگر این کار را نشسته انجام می دهید دقت کنید که زانوها و لگن در یک زاویه باشند.
صاف و مشیده بر روی صندلی بنشینید.

حرکت جنگجو برای آرامش دادن به فسمت بالای بدن مناسب می باشد.در اینجا به آموزش این حرکت می پردازیم.

روش صحیح تنفس برای از بین بردن استرس:
آیا شما در اول روز و یا بعد خوردن غذا خمیازه می کشید؟ و یا با افزایش  استرسهای روزانه در محل کار احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید؟

این تکنیکهای تنفس را تمرین نمایید و مطمئن باشید که این تنفسها در از بین بردن استرسها به شما کمک می نماید و شما برای شروع کار آماده هستید.

انگشت شصت دست راست خود را روی سوراخ بینی سمت راست خود قرار دهید.
دم و بازدم عمیقی بکشید.

انگشت دوم دست راست خود را روی سوراخ سمت چپ بینی خود بگذارید .

تا آنجا که می توانید دم و بازدم عمیق بکشید.

این تمرینات را برای یک دقیقه انجام دهید.

در حالیکه روی صندلی نشسته اید و یا روبروی کامپیوتر نشسته اید گردن شما شروع به درد گرفتن می کند. در اینجا راه ساده ای برای کاهش استرس و اجتناب از درد  را به شما آموزش می دهیم.

حرکاتی برای شانه ها:
وقتی که برای مدت زمان طولانی در یک وضعیت ساکن باشید کم کم مشکلاتی که برای شانه بوجود آمده اند خود را نشان می دهند. در این قسمت به حرکاتی ساده برای قوی نگه داشتن شانه ها اشاره می نماییم.

تمرینات چشم:
چشمها مانند آینه هایی نمایانگر روح شما هستند. بنابراین این وظیفه شماست که مراقب آنها باشید.در این به چند تمرین ساده مناسب برای چشمها اشاره می کنیم و برای مشاهده به این مطلب مراجعه کنید.
تمرین دادن چشم
 
تهیه و ترجمه :گروه سلامت سیمرغ - مهرنوش نصوری
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی :
 فواید تمرین کردن یوگا
یوگا و سیستم اسکلتی
یوگا چیست؟ژیمناستیک ،هیپنوتیزم یا مدیتیشن؟
از بین بردن استرس بوسیله یوگا
یوگا ، بدنسازی نرم