توصیه برای سلامت مردان
مردان بیش از زنان به عوارضی همچون بیماری‌های قلب و عروقی، آرتروز، سکته و سرطان ریه مبتلا می‌شوند. مردان باید بیش از این مراقب سلامت خود باشند.

عواملی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

دکتر حسین خدامرادی متخصص قلب و عروق، با اشاره به عوامل تهدید کننده سلامت مردان یادآور شد: برای جلوگیری از آسیب‌هایی همچون سکته قلبی و خونریزی، مواد غذایی و گیاهان دارویی باید با اطلاع و مشورت پزشک مصرف شود. همچنین عادات بد غذایی و استعمال دخانیات موجب بروز بیماری در بسیاری از مردان شده و سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

ایشان درخصوص بیماری‌های شایع در میان مردان، اظهار داشت: مردان بیش از زنان به عوارضی همچون بیماری‌های قلب و عروقی، آرتروز، سکته و سرطان ریه مبتلا می‌شوند. وی با بیان اینکه مصرف دخانیات از مهمترین عوامل بروز بیماری قلبی در مردان است، تصریح کرد: مصرف مواد غذایی مانند میوه و سبزیجات، غلات و گوشت سفید از بروز بیماری‌های قلبی در افراد می‌کاهد.

دکتر خدامرادی با اشاره به اینکه آمار ابتلای مردان به عارضه قلبی در کشور بیش از سایر کشورهاست، گفت: افزایش آگاهی درخصوص تشخیص زود هنگام بیماری، پیشگیری اولیه، توجه به بهداشت و مصرف مواد غذایی سالم باعث بهبود ایمنی بدن مردان می‌شود. ارتقای سلامت روحی و روانی، جلوگیری از بروز عارضه بر قلب، پیشگیری از آسیب‌های شغلی و شیوه زندگی، عمر مردان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عدم تحرک، مصرف مواد غذایی چرب و شور، سلامت مردان را به خطر می‌اندازد، افزود: ضعف و خستگی زیاد، تنگی نفس، درد قفسه سینه و تپش قلب از نشانه‌های بروز بیماری قلبی و عروقی در مردان است. با مصرف گیاهان دارویی و میوه‌هایی مثل گریپ فروت، سیر، خیار، انبه، چای سبز و زنجبیل بیماری قلبی خود را کاهش دهید


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir