زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند!
 زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، زنانی که دخانیات مصرف می کنند و زنانی که دچار کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک هستند، بیشتر مستعد ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند.

کدام زنان بیشتر به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند؟

زنانی که دخانیات مصرف می کنند و افرادی که دچار کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

الهام السادات هاشمیان نایینی، جراح و متخصص زنان: سرطان دهانه رحم یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است. این سرطان به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل است. در صورتی که تشخیص این بیماری به تاخیر افتد، درمان آن مشکل و گاهی ناموفق است همچنین زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند.

این سرطان با یک آزمایش ساده و بدون درد به‌ نام *پاپ اسمیر به راحتی تشخیص داده می‌شود و در صورت تشخیص به هنگام، میزان موفقیت درمان در مراحل اولیه 100 درصد است و بیمار بهبودی کامل خود را به دست می آورد.

*آزمایش پاپ اسمیر یا آزمایش اسمیر Pap test، Pap smear, smear test: جزء آزمایش‌های غربال‌گری است که برای تشخیص سرطان یا عواملی که منجر به سرطان گردن رحم خواهند شد، با نمونه برداری و آزمایش سلول شناسی گردن رحم دستگاه تولید مثلی زنان انجام می‌گیرد. توصیه می‌شود این آزمایش به صورت مرتب (اغلب سالانه) برای زنان انجام شود.

سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه اغلب بدون علامت است و با پیشرفت بیماری می توان علائمی را مشاهده کرد که شایع‌ترین آنها خونریزی غیرطبیعی و ترشح واژینال غیرطبیعی که اغلب نیز بدبو هستند.

تقریبا 80 تا 90 درصد از بیماران الگوهای مختلفی از خونریزی های غیرطبیعی را نشان می دهند که شامل، خونریزی غیرطبیعی قاعدگی، لکه بینی بین قاعدگی‌ها و خونریزی پس از یائسگی و در بعضی از بیماران نیز تنها نشانه وجود سرطان دهانه رحم، ترشح واژینال غیرطبیعی است. زنانی که دخانیات مصرف می کنند و افرادی که دچار کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com