آیا خونریزی حین یا بعد از رابطه جنسی نشانه سرطان است؟
برخی خانم ها ممکن است در زمان رابطه جنسی دچار خونریزی شوند که نیاز به معاینات پزشکی و بررسی های دقیق دارد، در این مطلب به چند علت خونریزی در زمان رابطه جنسی اشاره می کنیم

علت خونریزی در زمان رابطه جنسی چیست؟

مشاهده خون در حین یا بعد از رابطه جنسی می تواند نگران کننده باشد، به خصوص اگر قاعدگی ندارید. برخی از علل عبارتند از عفونت مقاربتی، پولیپ خوش خیم، اکتروپیون دهانه رحم، واژینیت آتروفیک، اندومتریوز، تروما و سرطان.

اگر هنگام رابطه جنسی یا بعد از رابطه جنسی خونریزی دارید، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید. آنها می توانند علت را تشخیص دهند و درمان مناسب را توصیه کنند.

بیشتر بدانید : علت خونریزی بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟

بیشتر بدانید :  آیا خونریزی حین رابطه جنسی طبیعی است ؟

بیماریهایی که می تواند باعث خونریزی پس از رابطه جنسی در خانم ها شود عبارتند از :

1. سرطان گردن رحم

بیشتر سرطان ها علائمی نظیر خونریزی ندارند اما این نشانه می تواند نشانه ای برای این سرطان باشد زنان بالای 30 سال حتما باید آزمایش پاپ اسمیر و تست اچ آی وی HIV انجام دهند.با معاینات داخل رحم برای سلامتی در مورد این سرطان مطمئن خواهید شد.

بیشتر بدانید :  سرطان دهانه رحم، خطرناک و قابل پیشگیری، لطفا بخوانید

2. سرطان رحم

زنان بالای 30 سال باید برای سرطان رحم مورد معاینه قرار گیرند. با نمونه برداری از دیواره رحم و انجام آزمایش می تواند از وجود چنین سرطانی اطمینان حاصل کرد.چاقی نیز می تواند یکی از دلایل سرطان رحم باشد.

بیشتر بدانید : سرطان رحم و آنچه باید درمورد سرطان رحم بدانید

3. عفونت در رحم

یک نوع بیماری مقاربتی وجود دارد که عامل عفونت مدخل رحم می شود و میتواند منجر به خونریزی پس از مقاربت نیز شود. با انجام یک آزمایش ساده مثل آزمایش ادرار این عفونت مشخص می شود.

بیشتر بدانید : یک مشکل زنانه: عفونت رحم پس از زایمان

4. اکتروپیون Ectropion گردن رحم

در نهایت ، یک علت شایع و بی ضرر از خونریزی بعد از رابطه جنسی وجود وضعیتی است به نام اکتروپیون Ectropion گردن رحم. سلولهایی که در حال رشد هستند در یک رابطه جنسی ملتهب و تحریک می شوند و و حتی در هنگام پاپ اسمیر هم ممکن است خونریزی ایجاد کنند.

با این وجود در صورت بروز هر گونه مشکل هنگام مقاربت , نظیر خونریزی یا مقاربت دردناک و ... حتما بایک متخصص زنان مورد مشکلتان مشورت کنید.

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوران قاعدگی از نظر بهداشت و سلامتی

بیشتر بدانید : 9 جراحت شایع در رابط جنسی و روش پیشگیری از آن ها

بیشتر بدانید :  آیا خونریزی بعد از رابطه مقعدی طبیعی است؟

بیشتر بدانید :  مهم ترین دلایل خونریزی زنان پس از نزدیکی

بیشتر بدانید :  لکه بینی بعد از نزدیکی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت