علت سرخ شدن گونه ها در زمان استرس
 شما هم جزو کسانی هستید که در زمان استرس، گونه هایتان گل می اندازد؟ علت سرخ شدن گونه ها در این زمان چیست؟

علایم اضطراب،گر گرفتگی، گل انداختن و قرمز شدن پوست

  • پوست تان احساس گرگرفتگی پیدا کرده و گل انداخته یا قرمز می شود و این علایم را به صورت غیر قابل کنترلی تجربه می کنید.

  • صورت تان قرمز شده و انگار خون در آن جمع شده و گلگون می شود.

  • پوست تان احساس داغی یا چسبندگی پیدا می کند که اغلب روی پوست صورت هم مشاهده می شود.

  • پوست تان ممکن است قرمز و ملتهب شده، داغ شود.

این علائم گرمی و قرمزی معمولا با خجالت کشیدن یا گلگونی پوست (افزایش قرمزی صورت، سر یا گردن) رخ می دهد که ممکن است در هر کجای بدن دیده شود.

این احساس گرگرفتگی و قرمزی می تواند به ندرت، به صورت دائم یا به طور نامحدود بوجود آمده و ادامه پیدا کند. به عنوان مثال، ممکن است احساس تنشی در گردن تان فقط یک بار داشته باشید که به یکباره بیاید و برود یا این که همیشه آن را حس کنید.

این علایم ممکن است همراه یا پیش از تشدید احساسات یا سایر نشانه های احساس اضطراب باشد یا به تنهایی رخ دهند. ممکن است قبل از عودت یا به همراه عصبانیت، اضطراب، ترس و بالا رفتن استرس یا بعد از آن ها دیده شود یا بی هیچ دلیلی بوجود آید. می تواند از شدت کم، متوسط تا شدید باشد. حتی ممکن است به صورت موجی دیده شود یک لحظه قوی بوده و لحظه ای بعد کاهش پیدا کند. می توانند از روزی تا روز دیگر یا از لحظه ای تا لحظه دیگر تغییر کنند. همه ترکیبات و تغییرات فوق معمول هستند.


علت داغی، برافروختگی و قرمز شدن پوست چیست؟

علت داغی، برافروختگی و قرمز شدن پوست چیست

احساس خجالت

احساس خجالت نوعی اضطراب است، ترس از این که ممکن است کسی از ما بدش بیاید و ما را پس بزند. زمانی که مضطرب هستیم بدن به این استرس واکنش نشان می دهد (واکنش جنگ و گریز). بخشی از این تغییرات واکنشی به استرس باعث می شود که بدن خون را از اطراف به سمت بخش هایی که برای بقا حیاتی هستند منحرف کند، از جمله سر، مغز، دست و پاها. بدن این کار را با انقباض و خالی کردن خون از رگ های اطراف بدن انجام می دهد.

زمانی که خون به سمت سر منحرف می شود، رگ های خونی سر منبسط شده تا اجازه عبور بیشتر خون را بدهد و همین امر باعث افزایش خون نزدیک به سطح و قرمز به نظر رسیدن پوست می شود. برافروختگی، یک علامت شایع از پاسخ فعال استرسی به اضطراب ایجاد شده است.


بیش از حد گرم شدن

گرما باعث منبسط شدن رگهای خونی شده که منجر به افزایش خون نزدیک به سطح پوست می شود. زمانی که بدن گرم باشد افزایش خون نزدیک به سطح پوست، باعث احساس گرما و قرمز شدن آن می شود. یک محیط داغ، یک دلیل عمده برای برافروختگی و گل انداختن و قرمز شدن پوست است.


بالا رفتن مستمر استرس (واکنش تحریکی فوق العاده به استرس)

فقط یک پاسخ استرس فعال می تواند باعث برافروختگی، گل انداختن و قرمزی پوست شود، بنابراین بالا رفتن مستمر استرس هم همین نتیجه را خواهد داشت. زمانی که بدن تحت تاثیر استرس بیش از حد قرار بگیرد، منجر به تغییرات در بدن، مشابه پاسخ استرس فعال شده و منجر به ایجاد این تغییرات ناخواسته خواهد شد. به همین دلیل است که گاهی این علایم را بدون دلیل مشاهده می کنیم. بالا رفتن مستمر استرس، یکی از دلایل شایع قرمز شدن پوست است به خصوص اگر دلیل خاصی برای آن پیدا نکرده باشید.


چگونه برافروختگی و قرمز شدن پوست را درمان کنیم؟

چگونه برافروختگی و قرمز شدن پوست را درمان کنیم

خودتان را آرام کنید

آرام کردن خودتان می تواند به پاسخ استرسی فعال پایان دهد. با پایان یافتن پاسخ استرسی، تغییراتی که در بدن ایجاد کرده هم متوقف می شود از جمله انحراف خون بدن به اندام هایی خاص به دلیل آمادگی اضطراری.


با مشکلات اضطراب اجتماعی خود مقابله کنید

اغلب ما به این دلیل احساس خجالت می کنیم چون نگران فکر مردم درباره خودمان هستیم. هر چه بیشتر نگران دلسرد شدن احتمالی یک شخص، مسخره کردن یا طرد شدن از سوی او باشید، بیشتر دچار اضطراب اجتماعی خواهید شد. به دست گرفتن مشکلات اضطراب اجتماعی، می تواند احساس خجالت را محدود کرده و واکنش های مرتبط با آن از قبیل برافروختی و گلگون شدن صورت را کاهش دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 10 تست اختلال اضطراب اجتماعی


کاهش موقعیت های استرس زا

از آن جایی که بالا رفتن مستمر استرس می تواند باعث ایجاد برافروختگی و قرمزی پوست شود، کاهش استرس وارد شده بر بردن می تواند این عوارض را محدود کند. هر چه خونسرد تر و آرام تر شوید بدن تان کمتر این عوارض را تجربه خواهد کرد.


بیشتر بدانید : 10 توصیه برای کاهش استرس

کاهش سریع استرس با چند روش ساده و مهم

بیشتر بدانید : کاهش استرس با ماساژ نقاطی خاص در بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راهی فوق العاده برای کاهش استرس


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ