درمان بیماری سل با پیاز ایرانی
 مقاومت به آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا به سل منجر به عوارض جنبران ناپذیر و مرگ میشود ولی اخیرا دانشمندان با استفاده از عصاره پیاز ایرانی به امیدهای جدیدی برای درمان این بیماری دست پیدا کرده اند.

 تاثیر پیاز ایرانی بر درمان بیماری سل

مطالعه ای که اخیرا انجام شده نشان داده است که نوع خاصی از پیاز ممکن است برای مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی در موارد بیماری سل موثر باشد.

محققان دانشگاه کالج لندن دریافتند ویژگی های آنتی باکتریایی بدست آمده از پیاز ایرانی موسوم به  شالت shallot  می تواند تاثیرات درمان آنتی بیوتیکی فعلی را افزایش دهد.

زمانی که فردی مبتلا به عفونت باکتریایی می شود، معمولا برایش آنتی بیوتیک تجویز می شود.

در مورد بیماری سل، معمولا ۴ نوع آنتی بیوتیک از جمله ایزونیازید* Isoniazid و ریفامپین* Rifampin تجویز می شوند.

* ایزونیازید Isoniazid: ایزونیازید همراه با سایر داروهای ضد سل در درمان سل و به تنهایی برای پیشگیری از بروز این بیماری مصرف می شود.موارد مصرف ایزونیازید :الف) درمان اوليه بر عليه باسيل سل فعال به همراه ساير داروهاي ضدسل. ب) پيشگيري در مقابل باسيل سل در افرادي که تماس نزديک داشته يا آزمون مثبت پوستي دارند.

*ریفامپین Rifampin: از آنتی‌بیوتیک‌هایی است که برای درمان عفونت‌هایی چون سل و جذام می‌توان بکار برد. این دارو با از بین بردن و یا توقف رشد باکتری‌های حساس فعالیت می‌کند. آسیب کبدی از شایع‌ترین عوارض این دارو است.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیاز تند چه فایده ای دارد؟ 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آنچه در مورد پیاز نمی دانستید!! 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کدام نوع پیاز برای سلامتی مفیدتر است و چرا؟


درمان سل با عصاره پیاز ایرانی 

درمان بیماری سل با پیاز ایرانی

 پاتوژن های موجود در عفونت های باکتریایی به داروهای آنتی بیوتیک مقاوم می شوند.بدین معنا که دارو توانایی اش را در کنترل موثر یا نابودی باکتری های مضر از دست داده و آزاد رشد کرده و به بیمار آسیب های بیشتری می رساند.

تیم تحقیق در این مطالعه عصاره پیاز ایرانی  موسوم به  شالت shallot  که جزء ثابت آشپزی در ایران است را بررسی کرده و تاثیرات آنتی باکتریایی آن را آزمایش کردند.

محققان به منظور فهم بهتر و بهینه سازی پتانسیل آنتی باکتریایی آنها، ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاهان را به صورت مصنوعی تولید کردند.

آنها دریافتند این ترکیبات شیمیایی تا بیش از ۹۹.۹ درصد مانع از رشد سلول های بیماری سل شدند.

به گفته محققان، این ترکیبات می تواند برای تولید داروی جدید مقابله با بیماری سل بکار گرفته شوند.

طبق گزارشات، علیرغم تلاش جهانی برای پیشگیری از شیوع بیماری سل، در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیون مورد ابتلا جدید و دو میلیون مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است.

محققان تاکید می کنند در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به عفونت بیماری سل مقاوم به آنتی بیوتیک هستند، از اینرو توسعه آنتی باکتری های جدید ضروری به نظر می رسد.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه كسانی به سل مبتلا می‌شوند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 دلیل خطرناک برای سرفه های مداوم 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ایجاد بیماری سل بدنبال تزریق واکسن سل (BCG) در اطفال آلوده به ویروس ایدز



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com


Save