آیا غذا با رویه طلا برای بدن مفید است؟
 در برخی رستوران غذا را با رویه طلا سرو می کنند، به این بهانه که طلا برای بدن مفید است، آیا این ادعا درست است، در ادامه به این مسئله پرداخته می شود

 آیا خوردن طلا برای بدن مفید است؟

 سال ها قبل در یکی از معروف ترین مراکز تهران سرو بستنی با روکش طلا خبر ساز شد و جسته و گریخته هم خبر وعکس هایی از انواع مواد غذایی روکش شده با ورقه  نازکی از طلا  روی  خروجی خبرگزاری ها  یا رسانه های دیگر قرارمی گرفت اما چرا بعضی وقت ها تب طلا خوری بالا می گیرد ؟

 رستوران های نام  ونشان دار برای جلب مشتری  دست به کارهایی می زنند تا سروغذایشان هر چه خاص ترو به یاد‌ماندنی تر شود .

سردبیر مجله غذایی بروکلین دراین باره مسئولیت را به دوش مشتریان می اندازد که استقبال آن ها باعث می شود تا آشپزان به طبخ غذاهایی با ورقه های طلا ترغیب شوند اما جالب است بدانید شما برای ماده ای که در بدن شما هضم نمی شود، هزینه زیادی پرداخت می کنید.

غذا با رویه طلا

اما عرضه کنندگان می گویند که  طعم طلا منحصر به فرد است و در خاطره مشتریان می ماند . طلا به شکل ورقه ، خرده و پودر روی مواد غذایی مانند کیک ، بستنی، لازانیا و قهوه  قرارمی گیرد.

بعضی معتقدند طلا ضرری برای بدن انسان ندارد، نه خاصیت مثبت ونه  خاصیت درمانی.  البته این موضوع هنوز کاملا اثبات نشده است . درمتون سنتی به این موضوع اشاره شده که خوردن آب طلا باعث کمتر شدن استرس، غم و ترس می شود . اگرچه طلا ( مانند سایر فلزات ) به میزان کم برای بدن لازم است اما بیشتر ازمقدار لازم باعث مسمومیت می شود .


بیشتر بدانید : خوردن بستنی با روکش طلا برای بدن مضر است یا مفید؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/healt
منبع : khorasannews.com