گوش درد و گلو درد شدید شاید علائم کرونا باشد
هر روز علائم جدیدی برای کرونا اعلام می شود که به تازگی مشخص شده گوش درد و گلو درد شدید نیز می توانند از علائم این بیماری باشند که در ادامه به آنها اشاره می شود

از علائم کرونا می توان به گوش درد و گلو درد اشاره کرد

بیش از چهار یا پنج روز طول کشیدن گلودرد یا گوش‌درد شدید یک طرفه که با عفونت و التهاب در حلق همراه نباشد می‌تواند از علایم کرونا باشد. یک متخصص گوش ، حلق و بینی گفت: طبق مشاهدات بالینی، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش‌درد شدید یک‌طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است. 

از اوایل اردیبهشت‌ ماه، طبق مشاهدات بالینی تعدادی از متخصصان گوش ، حلق و بینی که در گروه‌های علمی مطرح شد، علامت جدیدی به صورت گلودرد و گوش‌درد شدید یک‌طرفه در بیماران مشکوک به کرونا مشاهده شده است.

این علایم که گاهی با سردرد بسیارشدید  یا سایر علایم کرونا همراه بوده است، در غیاب مشکلاتی نظیر ریفلاکس اسید معده و زخم‌های دهانی مشاهده شده است؛ در معاینه این افراد هیچ اثری از قرمزی و التهاب در ناحیه حلق مشاهده نشده است.

در بیش از نیمی از این بیماران، تست کرونا مثبت بوده است و همچنین در تعدادی از این افراد، سایر علایم کرونا نظیر بدن‌درد، سردرد، علایم گوارشی و علایم عصبی وجود داشته است.

علامت بالینی دیگری که در این ایام مشاهده می‌شود ، وجود التهاب دردناک غده تیرویید در برخی افراد است. با توجه به این که تیروییدیت در این فصل شایع نیست و بیماران بررسی شده نیز از لحاظ سن و جنسیت مستعد ابتلا به تیروییدیت نبوده‌اند می‌توان آن را از علایم احتمالی کرونا برشمرد.

این متخصص گوش ، حلق و بینی تصریح کرد: اگر کسی به گلودرد و گوش درد شدید یک طرفه‌ای مبتلا شد که بیش از چهار یا پنج روز طول کشید و علل دیگری مانند ریفلاکس اسید معده، عفونت‌های ویروسی منتشر درحلق، زخم انتهای حلق یا زبان، درد و التهاب دندان های انتهایی یا مفصل فک و... هم برای آن وجود نداشت می‌توان به ابتلا به کرونا شک کرد. این افراد باید از ماسک استفاده و از تماس با دیگران خودداری کنند و با مراجعه به پزشک تحت درمان قرار بگیرند.

بیشتر بدانید : آیا گلاب خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و کرونا را از بین می برد؟

بیشتر بدانید : علائم گوارشی بیماری کرونا، از اسهال تا دل درد

بیشتر بدانید : کرونا و علائم آن از فرق سر تا نوک پا

بیشتر بدانید : کدام صابون ویروس کرونا را بهتر از بین می برد؟ جامد یا مایع

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tasnimnews.com