روش‌هایی برای رهایی از شر گره‌های گردن!
 گره عضله اتفاق بسیار رایجی می باشد که دلایل گوناگونی مانند بد خوابیدن،سرما و... دارد

 با این راهکارها از شر گره‌های گردن خلاص شوید

گرفتگی بدن یکی از اتفاقاتی است که زیاد برای خانم‌‌ها رخ می‌دهد. ممکن است گاهی هنگام ورزش یا به‌دلیل بد خوابیدن یا حتی سرما دچار گرفتگی شویم. در ادامه به بررسی این گرفتگی‌ها و نحوه درمان آن‌ها خواهیم پرداخت.

آیا می دانید گره‌‌های عضلانی چیست؟

گره‌‌های عضلانی نواحی سخت و حساسی در عضلات ما هستند. این گره‌‌های عضلانی معمولاً در گردن، شانه‌‌ها، قسمت فوقانی کمر و باسن دیده می‌شود و یک اتفاق شایع است که روزانه برای میلیون‌‌ها انسان رخ می‌دهد و ممکن است به علت کشیده شدن ناگهانی عضله باشد.

گره‌‌های عضلانی می‌تواند احساس دردناکی در عضله ایجاد کند که به مفاصل اطراف ارتباط داشته باشد. وقتی آن را لمس می‌‌کنید؛ سفتی و انقباض را در آن ناحیه حس خواهید کرد.

روش‌های درمانی 

1- گرما

 استفاده از گرما در یک ناحیه باعث گشاد شدن مویرگ‌‌ها و در نتیجه جریان خون بیشتری در آن ناحیه ایجاد می‌شود. افزایش جریان خون در عضله می‌‎تواند وسیله موثری در آزادسازی گره ها باشد.

2- کشش

 همان‌‌طور که قبلاً ذکر شد، گره‌‌های عضلانی مناطقی از عضله هستند که نمی‌توانند کاملاً شل یا کشیده شوند. کشش عضلانی که این گره‌‌ها در آن قرار دارند، یک روش موثر برای کاهش تنش و درد است.

3- فعال سازی عضله

 عضلات در حال کار، برای انقباض و شل شدن بدن به افزایش جریان خون نیاز دارند. با کار روی عضله‌‌ای که گره در آن قرار دارد می‌توانید جریان خون را در آن نقطه افزایش دهید و باعث رفع گره شوید. انقباض این عضلات هم روش خوبی برای رفع خستگی این ناحیه و آزاد شدن گره ماهیچه است.

بیشتر بدانید : حركاتی برای رفع گرفتگی گردن+ تصویر

بیشتر بدانید : کاهش گرفتگی عضلات با این ویتامین ها و مواد معدنی

بیشتر بدانید : اگر سردردتان از گردن شروع می شود و به پیشانی می رسد, بخوانید

بیشتر بدانید : مهم ترین علل گرفتگی عضلات و راه هایی برای درمان آنها

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com