تست چاقی با این آزمایش ساده
با انجام این تست ساده در خانه می توانید میزان اضافه وزن خود را بسنجید و برای کاهش وزن دست به کار شوید

تست چاقی

تست چاقی BMI تنها روش موجود برای پی بردن به میزان چاقی و لاغری شما نیست. محاسباتی دقیق‌تر و معتبرتر از BMI نیز وجود دارد! با یک آزمایش ساده که در خانه هم قابل انجام است می‌توانید بفهمید آیا خیلی چاق هستید یا خیر.

این آزمایش ساده خانگی به شما نشان می‌دهد که آیا عقربه ترازو را بیش از حد خم کرده اید یا نه! تنها چیزی که برای این آزمایش نیاز دارید یک تکه ریسمان نخ یا طناب است.

محاسبه میزان چاقی

اگر شما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند بیماری قلبی یا سکته هستید، نتیجه‌ای که کسب می‌کنید ایده چاق بودن بیش از حد را به شما می‌دهد.

دکتر مارگارت اشول نحوه استفاده از این آزمایش ساده را نشان داده و می‌گوید که اندازه دور کمر شما نباید بیشتر از نصف قد شما باشد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه نخ بردارید و آن را به اندازه قد خود ببرید.

سپس باید آن را از وسط تا کنید. در مرحله بعد آن را دور کمر خود بپیچید.

اگر دو سر ریسمان به هم برسند یا همپوشانی داشته باشند، وزن شما سالم است، اما اگر نتوانید انتهای آن را به هم برسانید، سطح چربی احشایی شما بسیار بالاست.

چربی احشایی چربی انباشته در اطراف اندام‌های حیاتی است که در شکم قرار دارد.

انباشته شدن بیش از حد چربی در این منطقه می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان شود.

چربی احشایی یک حضور فیزیکی است که دور قلب، کبد و لوزالمعده می‌پیچد و عوامل خطر دیابت، بیماری‌های قلبی و فشار خون [بالا] را افزایش می‌دهد.

این روش دقیق‌تر از شاخص توده بدنی (BMI) برای مشاهده میزان سلامتی است.

BMI تنها با قد و وزن شما محاسبه می‌شود و فقط می‌تواند به شما بگوید که چقدر وزن دارید، نه اینکه آن را به عضله و چربی تجزیه کند.

افرادی که دارای BMI سالم هستند همچنان می‌توانند چربی احشایی زیادی را حمل کنند.

شاخص BMI توزیع چربی را اندازه گیری نمی‌کند. اما اگر خیلی چاق هستید نگران نباشید، از دست دادن تنها پنج درصد از وزن بدن می‌تواند چربی احشایی شما را به شدت کاهش دهد.

این به پیام سادۀ کمتر خوردن و ورزش بیشتر بر می‌گردد، اما خبر خوب این است که به نظر می‌رسد این چربی احشایی همان ابتدا ناپدید می‌شود.

حمل وزن اضافی، حتی اگر اندک باشد، با دیابت نوع ۲، سکته مغزی، بیماری قلبی و ۱۱ نوع مختلف سرطان مرتبط است.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان تخمین می‌زند که اگر همه افراد وزن مناسبی داشته باشند، سالانه ۲۵۰۰۰ مورد سرطان تنها در بریتانیا قابل پیشگیری است و به گفته سازمان جهانی بهداشت، بیماری قلبی و سکته مغزی بزرگترین قاتل در سراسر جهان هستند که هر دو ناشی از چاقی هستند.

سطح چاقی در بریتانیا در ۳۰ سال گذشته بیش از سه برابر شده است و بر اساس برآوردهای فعلی، بر اساس گزارش NHS، بیش از نیمی از جمعیت ممکن است تا سال ۲۰۵۰ چاق باشند.

بر اساس آمار دولت، حدود ۲۷ درصد از جمعیت بریتانیا چاق و ۳۴ درصد دیگر دارای اضافه وزن هستند.

بیشتر بدانید : چاقی در اثر مصرف زیاد میوه ها

بیشتر بدانید : راه های مقابله با چاقی شکمی

بیشتر بدانید : انواع چاقی و عوارض چاقی

بیشتر بدانید : چاقی بی دلیل بر اثر یکی از این بیماری ها یا مشکلات

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.news