در روش کایروپرکتیک از اعصاب،عضلات و اسکلت انسان و به خصوص ستون فقرات برای تشخیص درمان و توانبخشی بیماریها....
 

معرفی:

در روش کایروپرکتیک از اعصاب،عضلات و اسکلت انسان و به خصوص ستون فقرات برای تشخیص درمان و توانبخشی بیماریها ،به ویژه بیماریهای عضلانی-اسکلتی _ عصبی استفاده می شود.

این روش به عنوان یک درمان خوب در بیماران مبتلا به کمردرد شناخته شده است.

کایروپرکتیک، بر اساس  دررفتگی ناقص مفاصل تعریف می شود.

 (البته این مفهوم با دررفتگی هایی که ما می شناسیم فرق دارد و بیشتر به مفهوم جابه جایی خفیف و بدون علامت است ).

بیشتر بیماریهائی که توسط این روش درمان می شوند ، در اثر جابه جائی مختصر مهره ها در ستون فقرات ایجاد می شوند.

 روش کایروپرکتیک بر این نظریه استوار است که بدن انسان دارای یک قدرت درونی برای درمان بیماریها است. و دستگاه عصبی در انسان، نقش مهمی را در حفظ و بقای سلامتی ایفا می کند.اما جابه جائی های خفیف و ناچیز یا حرکات نامناسب بر روی جریان الکتریکی عصب اثر گذاشته و باعث اختلال در سلامت انسان می شود .

درمانگر در این روش با اصلاح وضعیت استخوانها ،عضلات ،اعصاب ، مفاصل وبه خصوص ستون فقرات در نهایت باعث بهبود عملکرد دستگاه عضلانی-اسکلتی و اعصاب و بازگرداندن سلامتی   به بیماران می شود.واژه کایروپرکتیک ریشه یونانی داشته و از دو لغت" کایرو" به معنی دست و" پرکتیکوس" به معنی انجام دادن تشکیل شده است که در نهایت به معنی انجام دادن کاری با دست می باشد.

امروزه درمانگران روش کایروپرکتیک به دو گروه تقسیم می شوند:
 
گروه اول که به صورت سنتی معتقدند ریشه بیماریها در جابه جایی مختصر مفاصل از محل طبیعی خود است و بهترین درمان آن جا انداختن این جا به جائی است و گروه دوم که از ترکیبی از روش های سنتی و پیشرفته استفاده می کنند.

کایروپرکتیک امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

تحقیقات اخیر نشان داد که کایروپرکتیک بر روی بسیاری از بیماریها مانند درد حاد کمر و سردرد موثر است.

بررسی ها نشان داد که هر روز تعداد بیشتری از مردم از این روش درمانی استفاده می کنند.

یک تحقیق که در اول جولای سال 1998 در نشریه پزشکی داخلیthe Annals of Internal Medicine منتشر شد. نشان داد که درمان به روش کایروپرکتیک بر روی تعداد زیادی از بیماران مبتلا به درد قسمت تحتانی کمر موثر است.

در این مطالعه که توسط شرکت راند انجام شد مشخص شد که 46 درصد بیماران مبتلا به کمردرد با روش کایروپرکتیک به خوبی درمان شدند.

تحقیقات پل در ژانویه 1998 میلادی نشان داد که از هر پنج نفر که بین 55 تا 64 سال سن دارند یک نفر از روش کایروپرکتیک استفاده می کند.

در دسامبر سال 1997 آژانس فدرال تحقیقات و سیاست گذاری سلامت گزارش داد : درمانگران کایروپرکتیک در آمریکا سومین گروه بزرگ را پس از پزشکان و دندانپزشکان تشکیل می دهند.

در گزارش دیگری توسط همین آژانس مشخص شد 80 درصد کارگران آمریکایی که با بیمه قرارداد داشتند از روش کایروپرکتیک استفاده کرده اند.

در یک تحقیق دیگر گفته شد میانگین روزهای ازکار افتادگی در کارگرانی که دچار آسیبهای کمر    شده اند و از روش کایروپرکتیک استفاده کرده اند در مقایسه با کسانی که درمانهای معمول پزشکی را دریافت کرده اند بسیار کمتر بود 9 روز در مقایسه با 34.5 روز . در تحقیق دیگری ، 90 درصد کسانی که از کایروپرکتیک استفاده کرده اند از آن راضی بوده اند.و معتقد بوده اند که در درمان آنها موثر بوده است.

موفقیت در درمان و رضایت بیماران راه ورود به گروه خدمات درمانی را برای درمانگران این روش هموار کرده است. و بیشتر آنها با پزشکان همکاری می کنند.

مجله سلامتی در ژوئن 1998 بیان کرد بر اساس تحقیقات انجام شده ، هنگامی که پزشکان موسسه تی بی آی در تگزاس به فوائد این روش پی بردند، یک درمانگر کایروپرکتیک را استخدام کردند و در حال حاضر حدود 50 درصد از بیماران از این خدمات سود می برند.

دوستان عزیز با تشکر از توجه شما لازم به تذکر است که این مطالب فقط برای افزایش آگاهی شما از سایت های معتبر خارج از کشور جمع آوری شده است.( آمار و ارقام مربوط به کشور آمریکا می باشد.)لازم به ذکر است که این مطلب
قسمت دوم
قسمت سوم
 
تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ _ دکتر حامد ترکمان
اختصاصی سیمرغ   www.seemorgh.com/health