كودكاني كه از شير مادر تغذيه می‌كنند نسبت به كودكانی كه شيرخشك می‌خورند در سنين بالاتر بهتر می‌توانند با موقعيت‌های استرس‌زا مانند....


محققان می‌گویند؛ كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند نسبت به كودكانی كه شیرخشك می‌خورند در سنین بالاتر بهتر می‌توانند با موقعیت‌های استرس‌زا مانند طلاق و جدایی والدین از یكدیگر، مقابله كنند.

در یك سری مطالعات بر روی گروهی از كودكان 10 ساله از سوی محققان سوئدی كه در مجله «بیماری در كودكان» به چاپ رسیده مشخص شد كه كودكانی كه با شیر مادر تغذیه می‌شوند بهتر از كودكانی كه شیرخشك می‌خورند با استرس‌های ناشی از مشكلات و درگیری‌های بین‌ والدین خود را وفق می‌دهند.

این یافته‌ها بر اساس مطالعه بر روی حدود 9000 كودك بدست آمده است. البته محققان هنوز نمی‌دانند چرا كودكانی كه شیر مادر خورده‌اند، كمتر اضطراب دارند.

این محققان احتمال می‌دهند كه شاید تماس فیزیكی بین مادر و كودك به كاهش اضطراب كودك كمك می‌كند.

علاوه براین، محققان احتمال می‌دهند كه تغذیه با شیر مادر می‌تواند بر روی رشد قسمت‌هایی از بدن كه با واكنش در برابر شرایط استرس‌زا در ارتباط هستند، تاثیر بگذارد.

این محققان می‌گویند كه هر چه بیشتر به مسأله تغذیه با شیر مادر توجه می‌كنیم مزایای بیشتری را در آن می‌یابیم.

همچنین به گفته متخصصان، از آنجا كه این كار به لحاظ تكاملی یك عمل طبیعی است پس احتمالا در رشد طبیعی انسان نیز می‌تواند اهمیت داشته باشد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز