پژوهشگران با بررسی بیست و نه بیمار مبتلا به سرطان چشم از نوع بدخیم سطحی چشم دریافتند استفاده از روش جراحی و همراه با آن تزریق...



به گزارش بخش فارسی شبكه خبري" ورلد نيوز " (World-news.org/persian ) محققان علوم پزشكی اعلام كردند استفاده از هر دو روش جراحی و تزریق اینترفرون برای كنترل سرطان سطح چشم موثر است.

دكتر جیمز گودوش و همكارانش با بررسی بیست و نه بیمار مبتلا به سرطان چشم از نوع بدخیم سطحی چشم دریافتند استفاده از روش جراحی و همراه با ان تزریق اینتر فرون از نوع الفا دو بی روشی موثر در كنترل سرطان این دسته از بیماران محسوب می‌شود.

در بررسی محققان مشخص شد ، هیچ یك از این روش ها در صورتی كه به تنهایی به كار گرفته شوند ، بر دیگر برتری ندارند.

بیمارى سرطان در هر بافت یا عضوى از بدن انسان زمانى آغاز مى شود كه سلول هاى آن بر خلاف قوانین طبیعت و بدون كنترل رشد كنند.

با رشد غیر طبیعى گاه در كوتاه مدت، گاه در طولانى مدت باعث اختلال در عملكرد بافت عضو یا اعضایى از بدن مى شوند.

رشد سلول هاى بدن در حالت طبیعى تصاعدى است، یعنى یك سلول به دو سلول وبیشتر تبدیل مى‌شوند، در حالى كه تكثیر سلول هاى سرطانى كاملاً خارج از این روند طبیعى است. تاكنون بیش از سیصد بیمارى سرطانى مختلف شناسایى شده است.

تعدادى از این بیمارى ها با رشد و گسترش بسیار وسیع در بدن و تعدادى با رشد كمتر و گاهى در زمان طولانى تر پیشرفت مى كنند. اگر درمان پذیر نباشند موجب مرگ بیمار مى شوند.

از آن جایى كه بیمارى هاى سرطانى در نوع، رشد و پیشرفت در قسمت هاى مختلف بدن متفاوت هستند به همین دلیل راه هاى تشخیص و جلوگیرى از پیشرفت بیمارى كه احتمالاً با درمان صددرصد بتوان جان بیمار را از مرگ نجات داد متفاوت است.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:وردنیوز