بر اساس نتايج تحقيقات مشخص شده بود كه انسانهای خوشبخت بيشتر از سايرين عمر می كنند اما دانشمندان متوجه نشده بودند كه ايا اين خوشبختی است كه....



 
به گزارش بخش فارسی شبكه خبری" ورلد نیوز " (World-news.org/persian ) احساس خوشبختی با دفاع از بدن در برابر بیماریها موجب طول عمر می‌شود.

جامعه شناس دانشگاه روتردام هلند نتایج سی تحقیق مربوط به خوشبختی را درمقاله ای كه در مجله هپینس استادیز منتشر شده ارائه كرده است.

بر اساس نتایج تحقیقات قبلی مشخص شده بود كه انسانهای خوشبخت بیشتر از سایرین عمر می‌كنند اما دانشمندان متوجه نشده بودند كه ایا این خوشبختی است كه بر سلامتی انسان تاثیر می‌گذارد یا سلامتی موجب طول عمر و افزایش احساس خوشبختی می‌شود. نتایج تحقیقات طولانی مدت روت ونهوون نشان می‌دهد خوشبختی به راستی بر طول عمر انسان تاثیر دارد.

به گفته این محقق هلندی كه از سال هزارو نهصد و شصت مشغول تحقیق در زمینه خوشبختی است احساس خوشبختی موجب بهبود سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود اما در عین حال نمی‌تواند به درمان بیماری های دشوار كمك كند. وی تاكید می‌كند كه احساس بیچارگی و بدبختی موجب ایجاد اضطراب در انسان می‌شود كه تاثیر بسیار منفی بر ضریب ایمنی بدن دارد.

گفتنی است پایگاه اینترنتی پروفسور ونهوون كه ورلد دیتلیز اف هپینس نام دارد درماه مه امسال فهرست خوشبخت ترین كشورهای جهان را منتشر كرد. دانمارك و سوئیس دراین فهرست مكانهای نخست را به خود اختصاص داده اند.
 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health
 
منبع: شبکه خبر