آیا می دانید بهترین زمان برای ورزش خانم های شاغل چه ساعتی است و چرا؟

 

رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران گفت: به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبحگاهی بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصرها تنظیم كنند.

لطفعلی پوركاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: شرایط مكانی و زمانی ورزش برای افراد بستگی به موقعیت فرد دارد مثلأ كسانی كه شاغل هستند و باید 8 ساعت در روز فعالیت كاری داشته باشند بهتر است برنامه ورزشی سنگینی در ساعات اولیه صبح انجام ندهند.
وی افزود: انجام فعالیت ورزشی سنگین در ساعات نخست صبحگاهی باعث تخلیه یك هزار كالری انرژی ذخیره شده افراد می‌شود و این افراد برای آغاز فعالیت كاری خود در محل شغلی با دردهای عضلانی و كوفتگی مواجه می‌شوند.

پوركاظمی تصریح كرد: توصیه می‌شود افراد عادی جامعه از جمله شاغلان برنامه‌های ورزشی خود را برای عصرها تنظیم كنند با این حال برخی افراد از دوران كودكی عادت كرده‌اند كه صبح زود یك ربع تا 20 دقیقه در محوطه پارك یا داخل باشگاه‌های نزدیك منزلشان برای شادابی صبحگاهی نرمش و ورزش كنند كه این امر به دلیل عادت داشتن این افراد مشكلی ندارد.

رئیس فدراسیون پزشكی ورزشی ایران خاطرنشان كرد: اگر ورزش بیش از 20 دقیقه یا نیم ساعت به صورت شدید ادامه یابد خود به خود باعث تخلیفه انرژی 500 تا هزار كالری در افراد می‌شود كه این امر می‌تواند برای شاغلان در آغاز برنامه‌های شغلی مشكلاتی ایجاد كند كه توصیه می‌شود افراد شاغل برنامه‌های ورزشی خود را در ساعات عصر تنظیم كنند ولی این مسئله برای ورزشكاران حرفه‌ای كاملاً معكوس است زیرا ورزشكاران حرفه‌ای باید در دو نوبت صبح و عصر تمرین جدی و قوی برای تقویت و ارتقا سرعت در فعالیت‌های بدنی و ورزشی خود داشته باشند.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
نسخه ورزشی برای کمردرد
درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!!
خلاصی از کمردرد در 15 دقیقه!
نقش میز کار در بروز کمردرد
بهترین زمان برای ورزش کردن