‌هيچ مدرك علمی وجود ندارد كه نشان دهد سقط جنين باعث بروز مشكلات روانپريشی می شود. اين در حالی است كه در مطالعات قبلی اعلام شده....


نتایج مطالعات جدید نشان داد: سقط جنین، سلامت روانی مادران را به خطر نمی‌اندازد.


بازبینی گسترده یك پژوهش كه از سوی كارشناسان انجمن روانشناسی آمریكا انجام گرفته حاكیست؛‌هیچ مدرك علمی‌وجود ندارد كه نشان دهد سقط جنین باعث بروز مشكلات روانپریشی می‌شود. این در حالی است كه در مطالعات قبلی اعلام شده بود مشكلات و ناراحتی‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب در بین زنانی كه سقط جنین كرده‌اند،‌شایع‌تر است.

با این وجود در گزارش این انجمن تاكید شده است كه با این یافته‌ها به عنوان یك اصل قطعی و مسلم نباید اكتفا كرد؛ چرا كه این آمارها بین سقط جنین‌های ناشی از بارداری‌های خواسته یا ناخواسته متفاوت است.

درعین حال دراین مطالعات فاكتورهای دیگری چون فقر و مصرف مواد مخدر كه هم احتمال سقط جنین و هم احتمال ابتلا به مشكلات روانی را افزایش می‌دهند، مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

اما در این تحقیق جدید تاكید شد؛ هیچ مدرك علمی‌فوق العاده‌ای وجود ندارد كه نشان دهند سقط جنین به تنهایی بتواند مستقیما باعث بروز مشكلات روانی شده و سلامت روان زنان را حتی در صورت بارداری‌های ناخواسته تهدید كند.

بنابراین نرخ نسبتا بالای بیماریهای روانی در بین این زنان می‌تواند به دلیل وجود عوامل دیگری چون مشكلات اجتماعی مانند فقر باشد.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز