متخصصان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند كه این نوع فعالیت بدنی در افراد سالمند كمك می‌كند كه عروق خونی در قشر مخ سالم‌تر و فعال‌تر بمانند.


متخصصان دانشكده پزشكی «كاپل هیل» در دانشگاه كارولینای شمالی تاكید كردند كه تمرینات آیروبیك تاثیر چشمگیری در جوان نگه داشتن عروق مغزی دارند.

الیزابت بولیت استاد و جراح اعصاب در این دانشگاه كه سرپرستی تیم پزشكان را برعهده داشته به همراه دستیارانش به بررسی تعداد و شكل عروق خونی در مغز گروهی از سالمندان پرداختند كه تحرك بدنی داشتند و تمرینات آیروبیك را به طور مرتب انجام می‌دادند. این افراد شامل 7 مرد و 7 زن در گروههای سنی 60 تا 80 ساله بودند. این سالمندان مدت 10 سال تحت آزمایش قرار داشتند. متخصصان برای آنها دو برنامه ورزشی متفاوت را تعیین كرده بودند كه یكی از برنامه ها انجام حداقل 180 دقیقه تمرینات آیروبیك در هفته و دیگری انجام هر نوع فعالیت بدنی كمتر از 90 دقیقه در هفته بود.

به گزارش شبكه خبری ای بی‌سی، این متخصصان در پایان آزمایشات خود خاطرنشان كردند: به طور معمول با بالا رفتن سن، عروق مغز تنگ‌تر می‌شوند اما در این بررسی‌ها معلوم شد سالمندانی كه فعالیت و تحرك بدنی داشته‌اند، عروق مغزی‌شان نسبت به سن‌ آنها، جوانتر از سالمندانی بود كه فاقد تحرك بدنی بودند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
غذاهای ضد پیری!!
آیا گیاهانی که خواص ضد پیری دارند را می شناسید؟
پیری را به تأخیر بیاندازید!
رژیم غذایی ضد پیری
مکمل های ضد پیری